سرخس، ونیز شد/ بارش باران و داستان تکراری آب‌های سطحی + فیلم
سرخس، ونیز شد/ بارش باران و داستان تکراری آب‌های سطحی + فیلم
ونیز ایتالیا شهری است که مردم با قایق در آن رفت‌وآمد می‌کنند؛ حال و روز شهر سرخس این روزها مانند شهر ونیز شده است و مردم با هر بار بارش باران شاهد آب‌گرفتگی شدید معابر هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ونیز ایتالیا شهری است که مردم با قایق در آن رفت‌وآمد می‌کنند؛ حال و روز شهر سرخس این روزها مانند شهر ونیز شده است و مردم با هر بار بارش باران شاهد آب‌گرفتگی شدید معابر هستند.

 

بارندگی اخیر در شهرستان سرخس قصه پر غصه آب‌گرفتگی معابر سطح شهر را دوباره زنده کرد و آب در سطح شهر سرخس به حرکت درآمد تا جایی که جوب های انتقال آب ظرفیت کافی نداشتند و آب در سطح شهر به حد زیادی سرریز شد.

فیلم آبگرفتگی بلوار طالقانی شهر سرخس

 

بارش شدید باران در سرخس و جمع شدن آب‌های سطحی در خیابان‌های سرخس مسئله تکراری است که بارها توسط نسیم سرخس پیگیری شده اما مسئولان دغدغه‌ای برای حل این معضل هرساله ندارند.

 

شهرداری سرخس چندین سال است که شعار مهار آب‌های سطحی را می‌دهد، اما بارندگی اخیر در سرخس نشان داد که هیچ اتفاق خاصی در این حوزه صورت نگرفته و همتی برای جمع‌آوری و مهار آب‌های سطحی نیست و هر سال می‌گوییم دریغ از پارسال.

 

بارندگی اخیر عملاً شهر سرخس را زیر آب برد تا جایی که اثری از آسفالت و خیابان‌ها به علت پر شدن جوب‌ها باقی نماند.

فیلم آبگرفتگی خیابان معلم شهر سرخس

 

به نظر می‌رسد طرح مهار آب‌های سطحی در حد همان طرح باقی‌مانده و داستان معضلات متعدد سرخس هیچ‌گاه تا همتی نباشد حل نمی‌شود.

فیلم آبگرفتگی سه‌راه تربیت‌بدنی شهر سرخس

 

بر اساس این گزارش، تقریباً تمامی معابر سطح شهر سرخس در بارندگی اخیر دچار آب‌گرفتگی شد که سه‌راه تربیت‌بدنی، خیابان معلم، کوچه‌های خیابان گلستان، بلوار ولی‌عصر، خیابان ثارالله، بلوار طالقانی غربی و خیابان شهید حسینی، معابری هستند که آب‌گرفتگی در آن‌ها شدید بود و شهرداری سرخس باید طرح مهار آب‌های سطحی را هر چه سریع‌تر عملیاتی و نهایی کند.

انتهای پیام/