آمریکایی ها به دنبال مذاکره موشکی با ایران هستند
آمریکایی ها به دنبال مذاکره موشکی با ایران هستند
خطیب جمعه سرخس گفت: هرگز دین چنین اجازه ای به ما نداده است که در مسائل دینی و اصول دین و حرمت ها و قوانین الهی کوتاهی کنیم و این یعنی تساهل و تسامح در اصول و ارزش های دینی مطلقا ممنوع است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی اگر زمانی برای انسان آنچه عمل کرده است را نشان دهند شرمنده اعمال و رفتارش نشود.

 

امام جمعه سرخس با تسلیت سالروز وفات حضرت امام البنین سلام الله علیها گفت: صبر، ادب، ایثار، جانفشانی و تربیت فرزندان صالح که جان شان را برای دین و ولایت فدا می کنند از خصوصیات حضرت ام البنین سلام الله علیها است که باید برای ما این ویژگی ها درس باشد و فقط به روضه گرفتن اکتفا نکنیم بلکه باید در عمل پیرو این بزرگواران باشد.

 

حجت الاسلام ارژنگ بیان کرد: باید جوانانی و نسلی تربیت شود که مانند فرزندان حضرت ام البنین سلام الله علیها فدای دین و حجت خدا باشند و به چنان درجه معرفت و آگاهی برسد که فدای دین الهی بشود.

 

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب بر وجود «خطر ارتجاع» گفت: یکی از نشانه های جامعه ای که در خطر ارتجاع قرار می گیرد، تساهل و تسامح در موضوعات دین است و اگر سهل اندیشی صورت بگیرد ارتجاع در دین انجام می شود.

 

امام جمعه شهرستان سرخس تاکید کرد: هرگز دین چنین اجازه ای به ما نداده است که در مسائل دینی و اصول دین و حرمت ها و قوانین الهی کوتاهی کنیم و این یعنی تساهل و تسامح در اصول و ارزش های دینی مطلقا ممنوع است.

 

حجت الاسلام ارژنگ گفت: عده ای خطاب به مذهبیون می گویند که دین آسان گرفته است شما سخت نگیرید؛ درحالیکه امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می گویند، مردم امور دینشان را برای رسیدن به یک امر دنیوی رها نمی کنند مگر اینکه زیان بارتر از آنچه دنبالش هستند نصیبشان می شود.

 

وی به پیامدهای تساهل و تسامح در دین اشاره و خاطرنشان کرد: آسیب دیدن فرهنگ دینی و نابودی امنیت اجتماعی از پیامدهای تساهل و تسامح در امور دین است.

 

خطیب جمعه سرخس با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در سال ۷۸ گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۸ هشدار دادند که هر چقدر اجازه رخنه در دین مردم بدهیم امکان غلبه دشمن را بیشتر می کنیم و اگر از دین کوتاه بیاییم امکان غلبه دشمنان را فراهم کردیم.

 

حجت الاسلام ارژنگ عنوان کرد: جای تاسف دارد که دستیار رئیس جمهور برای کسانی که کشف حجاب کرده اند بگوید که قانون شهروندی ایجاب می کند که قانون درباره اینها رعایت بشود؛ این چه حرفی است در جامعه ای که دین حاکم است مگر اجازه داده می شود که کشف حجاب شود.

 

وی ادامه داد: می گویند حجاب در حوزه خصوصی است درحالیکه اسلام حوزه خصوصی به معنایی که لیبرالیسم برای آن مطرح است ندارد؛ لیبرالیسم معتقد است که هر غلطی دلت می خواهد در جامعه بکن و آن مربوط به شخص خودت است، بی حجابی امنیت اجتماعی را از بین می برد و کسی که حجاب نداشته باشد امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره عده ای که رعایت مسائل دینی نمی کنند می فرمایند که «عهدهای خدا و دستورات الهی را می شکنند ناراحت نیستید و عصبانی می شوید اما جایی که وصیت و پیمان پدرتان نقض می شود عصبانی می شوید.»

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به ابتذال فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان و خطر ارتجاع گفت: در مسابقه ای در دانشگاه کاشان عده ای دختر و پسر را جمع کردند و دختران جوان مجرد بر روی برگه هایی که بر سینه پسران نصب شده است تصویر آنان را نقاشی می کنند و نفس پسر مجرد به نفس دختر مجرد می خورد و در همان حین مجری اشعار مبتذل بخواند.

 

وی افزود: مگر الگوی ما حضرت صدیقه طاهره نیست، مگر حرمت زن به این نیست که نامحرم او را نبیند؛ مگر جوانان این مملکت شهید نشدند تا اسلام زنده بماند، در دانشگاه ما که باید جوان را متعهد و مومن تربیت کند این اتفاقات نشانه ارتجاع است.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: عده ای در زمان پیامبر شکایت می بردند که علی سخت گیری می کند در حال حاضر نیز عده ای نسبت به مذهبیون و مومنان می گویند اینها افراطی هستند و دین را خشن نشان می دهند اما پیامبر نسبت به افرادی که حضرت علی علیه السلام را سخت گیر معرفی می کردند فریاد زدند و گفتند؛ دهانتان را ببندید، علی در برخورد با شما مهربان است اما جایی که حرمت شکنی شود خشن است.

 

حجت الاسلام ارژنگ تاکید کرد: اگر جلوی این ارتجاع را نگیریم، دین به حاشیه می رود و هرکسی بخواهد به دین دهن کجی کند و ما نیز امر به معروف و نهی از منکر نکنیم همانگونه امام علی علیه السلام فرمودند همان بدترین ها بر ما مسلط می شوند.

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در خیابان پاسداران تهران گفت: جوان هیئتی و بسیجی برای امنیت دیگران خود را به خطر می اندازد و در داخل آتش می اندازد و این بسیجی را با قمه و غیره داعشی وار به شهادت می رسانند، این جوان برای دین رفت و جان خودش را داد، جامعه مومن ما نباید بیکار بنشیند، خانواده های شهدا راضی نیستد و اگر اتفاقی می افتد باید دهان کسانی که علیه دین قرار می گیرند خرد کرد.

 

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: باید جلوی ارتجاع در دین را گرفت؛ دشمنان عفاف، حجاب و عدالت را در جامعه هدف گرفته اند.

 

حجت الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به اقدامات غربی ها و قطعنامه های غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: شیرینی نشستن با ایرانی ها هنوز زیر زبان آمریکایی ها است؛ در موضوع هسته ای ایران را تهدید کردند و آنقدر علیه برنامه هسته ای ایران در دنیا بد گفتند تا ایران مجبور به مذاکره شود، در قضیه موشک ها نیز می خواهند آنقدر علیه جمهوری اسلامی فضاسازی بکنند تا مجبور به مذاکره شویم درحالیکه در مذاکره هسته ای خیری از مذاکرات ندیدیم.

 

وی در پایان گفت: در سطح عالی، هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به آلمان به بهانه نقض تحریم ها سوخت گیری نمی شود، آمریکایی ها در قضایای مختلف نشان دادندکه عهدشکن هستند.

انتهای پیام/ع