یکی از عبرت‌های فاطمیه شناخت «نفاق» و «منافقین» است
یکی از عبرت‌های فاطمیه شناخت «نفاق» و «منافقین» است
امام‌جمعه سرخس یکی از عبرت‌های فاطمیه را شناخت «نفاق» و «منافقین» دانست و گفت: در دورانی که الگوهای کاذب و وارداتی در جامعه به فرزندانمان انتقال داده می‌شود، توجه به زندگی حضرت زهرا (س) و کمالات اخلاقی ایشان می‌تواند جامعه را از این توطئه دشمن مصون بدارد.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: یکی از مسائلی که ضمن خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها بر آن تأکید داشتند، هشدار درباره نفاق جامعه آن روز بود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: برخی‌ها در آن دوران در پوشش ایمان، کفرورزی می‌کردند و در قالب فریبکاری و به‌ظاهر اصلاح، در حقیقت افساد می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: آن چیزی که باعث شد دختر پیامبر خدا در جوانی به شهادت برسد، مسئله نفاقی بود که در جامعه آن روز متأسفانه آشکار شده بود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: در جامعه‌ای که منافق باشد، تا جایی پیش می‌روند که دختر پیامبر را هم کنار می‌زنند.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: یکی از خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، چندرنگی و نفاق است که باعث می‌شود به تعبیری با منفعت‌طلبی و فرصت‌طلبی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در زمان‌های مختلف کارشکنی کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه نفاق همراه با کفر است، اظهار داشت: لزوم شناخت منافقین بسیار کمک می‌کند که یک جامعه از انحرافات مصون و حفظ شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که حضرت زهرا سلام الله علیها به آن توجه دادند، «نفاق سیاسی» بود؛ یعنی عده‌ای در فضای آن نظامی که حاکم است خود را طرفدار نظام جلوه می‌دهند، اما هدف اساسی‌شان این است که با این پوشش مصونیت پیدا کنند و در یک فرصتی به اهدافشان برسند.

 

امام‌جمعه سرخس یکی از عبرت‌های فاطمیه را شناخت «نفاق» و «منافقین» دانست و اظهار داشت: باید مراقب باشیم که جامعه ما گرفتار این نفاق نشود.

 

وی در ادامه تأکید کرد: در دورانی که الگوهای کاذب و وارداتی در جامعه ما در قالب ۲۰۳۰ و امثال آن به فرزندانمان انتقال داده می‌شود و دشمن به دنبال اشاعه آن است، توجه به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و کمالات اخلاقی ایشان جامعه را از این توطئه‌های دشمن مصونیت می‌بخشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه به ولایتمداری حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های مهم حضرت زهرا سلام الله علیها درس ولایتمداری آن حضرت است که تا پای جان در اطاعت از ولایت و دفاع از ولایت پیش رفتند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار کرد: در سخت‌ترین لحظات که صدماتی به حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می‌شود، بااین‌حال از امام و ولی خبر می‌گیرند و این یک درس مهم برای جامعه ما است که باید تا این مرحله از ولایت دفاع کرد، چون ولایت محور جامعه است و خدای‌نکرده اگر محور آسیب ببیند، حرکتی نمی‌تواند در جامعه اسلامی تنظیم شود.

انتهای پیام/