مردم به فسادها و تبعیض‌ها معترض‌اند اما پای نظام و آرمان‌هایشان هستند/ آرمان‌های انقلاب به نسل‌های بعدی منتقل شده است/ مردم ما از فساد و تبعیض بیزارند
مردم به فسادها و تبعیض‌ها معترض‌اند اما پای نظام و آرمان‌هایشان هستند/ آرمان‌های انقلاب به نسل‌های بعدی منتقل شده است/ مردم ما از فساد و تبعیض بیزارند
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما از فساد و تبعیض بیزارند، گفت: مردم به فسادها و تبعیض ها معترض اند اما پای نظام و آرمان هایشان هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در سرخس گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی و فکری و برای تمام قرون است؛ ما برای استقلال کشورمان انقلاب کردیم و به استکبار آمریکا و شوروی، استبداد داخلی و دیکتاتوری «نه» گفتیم تا بر اراده خودمان بایستیم.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تمام دوران‌های شاهنشاهی ما بخشی از خاک ایران را از دست دادیم و آخرین مورد آن بحرین بود که در دوران پهلوی از دست دادیم درحالی‌که در دوران نظام اسلامی در جنگی که حتی یک مستشار خارجی به ما کمک نکرد، ایران همان ایران ماند و نظام سیاسی کشور ما باقی ماند.

 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۸ سال جنگیدیم و شهدا، جانبازان و ایثارگران زیادی در راه این انقلاب دادیم، گفت: مردم ما برای دفاع از انقلاب هزینه‌های زیادی دادند؛ در سال‌های ۷۸ و ۸۸ دشمنان علیه این ملت فتنه راه انداختند و باز هم نتوانستند به هدف خود برسند و امروز نیز با اتکا به همین مردم و همین اندیشه پای نظام و انقلابمان ایستاده‌ایم.

 

وی عنوان کرد: امروز جوانان وارد گود انقلاب شدند و شهدای مدافع حرم جوانانی هستند متولد سال‌های ۶۹، ۷۰، ۷۱، ۷۲ و ۷۳ که نه امام را دیده‌اند، نه جنگ را و نه پیروزی انقلاب را اما برای آرمان‌های این انقلاب جنگیدند و جانشان را نثار کردند؛ این نشان‌دهنده این است که انقلاب به نسل‌های بعدی منتقل شده است.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات اخیر با عنوان «نه به گرانی»، گفت: بانک مرکزی در زمان مناسب به مشکل مؤسسات مالی و اعتباری رسیدگی نکرد و اگر آنچه در مجلس گفتند را عمل می‌کردند کار به اینجا نمی‌رسید که عده‌ای نفوذی از اعتراضات مردم سوءاستفاده کنند و شعارهای آنان را به انحراف بکشانند.

 

وی تأکید کرد: دشمنان ما در کمین هستند و از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند، در فضای مجازی دعوت به بمب‌گذاری و ساخت بمب‌های دستی و آتش‌سوزی کردند اما مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و نشان دادند که ممکن است به فسادها معترض باشند اما پای نظام و آرمان‌هایشان هستند.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بودجه سال ۹۷ گفت: برای دفاع از حقوق مردم اقداماتی به صورت سراسری در جهت کنترل حقوق‌ها و پاداش‌ها تصویب شده است که  از آن‌ها می‌توانم به ممنوعیت افزایش حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان، افزایش حقوق زیر ۵ میلیون تومان تا سقف ۲۰ درصد، معافیت مالیاتی برای حقوق تا سقف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تعیین سقف پاداش بازنشستگی تا ۲۵۰ میلیون تومان اشاره کنم.

 

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: تمام این مصوبات یک وجه مبارزه با فساد دارد زیرا مردم ما از فساد و تبعیض بیزارند و از تفاوت‌های چند برابری و اینکه عده‌ای خود را برتر بدانند، نفرت دارند.

 

وی تحقق عدالت اجتماعی را در کنترل هزینه‌های جاری و کنترل ریخت‌وپاش‌های اضافی دانست و گفت: توجه به حقوق کارکنان قراردادی، پیمانی، شرکتی و رسمی و همسان‌سازی و متعادل‌سازی فاصله حقوقی این کارکنان نیز باید انجام شود.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی توجه به بازنشستگان را از بخش‌های دیگری بودجه ۹۷ عنوان و بیان کرد: مجلس برای متعادل‌سازی حقوق بازنشستگان مبلغی را برای صندوق‌های مختلف در نظر گرفته است تا از این طریق بتوان تفاوت‌های موجود در حقوق بازنشستگان را جبران کرد.

 

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: تبعیض‌های متعدد موجب نارضایتی شده است و این تجمعات به خاطر تبعیض‌هایی است که باید رفع شود.

انتهای پیام/ع