افتتاح فاز دوم «طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل» در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس
افتتاح فاز دوم «طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل» در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس
در مراسمی با حضور معاون بیطرف معاون وزیر نفت، فاز دوم «طرح بازيابي گازهاي ارسالي به مشعل» در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی مدیرعامل این شرکت در این مراسم گفت: طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل، یکی از اهداف کلان و استراتژیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در طی سالیان اخیر بوده است.

 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون با اتمام عملیات ساخت و نصب تجهیزات واحد جدید شیرین سازی گازهای ترش ارسالی به مشعل(FGR)، فاز دوم طرح آغاز شد.

 

این مقام مسئول بیان داشت: راه‌اندازی این پروژه، ضمن صرفه‌جویی سالیانه ۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز سوخت پالایشگاه، سودآوری حدود ۲۰ میلیارد ریالی (بر مبنای گاز بهای داخلی) و ۹۰ میلیارد ریالی (بر مبنای قیمت جهانی گاز) در بر خواهد داشت.

 

منبتی با اشاره به جنبه‌های زیست‌محیطی اجرای این پروژه تأکید کرد: طی اجرای فاز ۱ و ۲ درمجموع از انتشار ۱۰۰ هزار تن کربن به محیط جلوگیری و ۵۵ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تأکید کرد: این طرح با چهار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است و هشت هزار دلار در سال صرفه‌جویی اقتصادی به همراه داشته است.

انتهای پیام/