پذیرش طلبه در حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس/ متقاضیان ورود به حوزه رشد چشمگیری داشته است
پذیرش طلبه در حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس/ متقاضیان ورود به حوزه رشد چشمگیری داشته است
مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس با اشاره به پذیرش طلبه در این حوزه گفت: در چند سال اخیر با شعار «حوزه انقلابي، اندیشه و عمل»، متقاضیان ورود به حوزه رشد چشمگیری داشته و امیدواریم که امسال هم از بین دانش آموزان نخبه و علاقه‌مند به تحصیل در حوزه طلابی جذب شوند که آینده این مرزوبوم را بسازند.

حجت‌الاسلام امیر قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ثبت‌نام این دوره همانند سال‌های گذشته به‌صورت حضوری در مدرسه علمیه امام رضا علیه‌السلام شهرستان و همچنین به‌صورت اینترنتی با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com تا پایان سال انجام می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس با اشاره به استقبال متقاضیان ورود به حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: امسال نیز ثبت‌نام ویژه دوره بلندمدت (نظام جامع) برای برادران و خواهران برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان با معدل ۱۸ به بالا و قبولی در مصاحبه، بدون آزمون پذیرش می‌شوند و حافظان کل قرآن کریم نیز بدون آزمون و فقط با شرایط لازم و مصاحبه می‌توانند وارد حوزه علمیه شوند.

 

حجت‌الاسلام قادری تأکید کرد: متقاضیان ثبت‌نام، قبل از اقدام می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از طریق مراجعه حضوری به مدرسه علمیه شهرستان و یا سایت حوزه علمیه خراسان دریافت کنند تا با شرایط و منابع آزمون آشنا شوند.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه میراث داران اسلام و سربازان امام زمان (عج) هستند، بیان داشت: طلاب علوم دینی همواره در تلاش بوده‌اند تا با عزمی راسخ و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.

 

وی با تأکید بر توجه متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه، نسبت به رسالت حوزویان در عرصه‌هایی مانند اجتهاد، تحقیق و تبلیغ یادآور شد: حوزه علمیه به افرادی مستعد و کوشا نیاز دارد تا در زمینه‌های فوق بتوانند آموزه‌های دینی را به جامعه انتقال دهند.

 

حجت‌الاسلام قادری اظهار داشت: تحصیل در حوزه علمیه در راستای مرزبانی از اعتقادات شیعی ‏اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌های علمیه به‌عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی، وظیفه خطیری در قبال جامعه و ایمن‌سازی آن بر عهده دارند.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی با تقوا و کارآمد در عرصه فرهنگ دینی و موردنیاز نظام اسلامی متناسب با مأموریت جامعه روحانیت ازجمله مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه است.

 

وی تأکید کرد: در چند سال اخیر با شعار «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل»، متقاضیان ورود به حوزه رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم که امسال هم از بین دانش آموزان نخبه و علاقه‌مند به تحصیل در حوزه طلابی جذب شوند که آینده این مرزوبوم را بسازند.

 

حجت‌الاسلام قادری در پایان از همکاری خوب امام‌جمعه شهرستان، ائمه جماعات، روحانیون، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیریت آموزش‌وپرورش و رسانه‌های ارتباط‌جمعی شهرستان در تشویق افراد برای ورود به حوزه علمیه تقدیر کرد.

انتهای پیام/