روحیه سرمایه‌داری، نظام اسلامی را دچار چالش می‌کند/ سروصدای آمریکا از روی عجز مقابل نظام اسلامی درآمده است
روحیه سرمایه‌داری، نظام اسلامی را دچار چالش می‌کند/ سروصدای آمریکا از روی عجز مقابل نظام اسلامی درآمده است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز سروصدای آمریکا از روی عجز مقابل نظام اسلامی درآمده است، گفت: ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است که درباره آنچه داشتیم و امروز داریم، تأمل کنیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: بسیار مهم است که در این ایام برکات نظام اسلامی گوشزد شود، چون دشمنان قسم‌خورده ملت ایران و بعضاً دوستان نادان تمام امکاناتشان را بسیج کردند و تلاش می‌کنند که با سیاه نمایی از دوران مدیریت نظام اسلامی و تطهیر و بزک رژیم پهلوی کارکرد نظام اسلامی را نامناسب جلوه دهند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: دشمن با بزک کردن و تطهیر چهره سلطنتی آن دوران برای کسانی که ندیده‌اند، آن زمان را برای کسانی که آماده شنیدن هستند آرمانی جلوه می‌دهد که باید مراقب این توطئه دشمن باشیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را توطئه دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن با قدرت عملیات روانی جَو درست می‌کند و یک موضوعی که حقیقت ندارد را درست جلوه می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: امروز بی‌انصافی است که بیاییم دوران نظام اسلامی را که یک دوران طلایی است، با دوران رژیم پهلوی مقایسه کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: اگر نظام اسلامی نباشد و دست‌نشانده‌ها باشند، دشمن لحظه‌ای به مردم ما امان نمی‌دهد؛ همان‌طور که امروز در یمن دست‌نشانده‌های آمریکا یعنی آل سعود ۵ میلیون کودک یمنی را قتل و عام کردند و یک‌میلیون کودک نیز در این کشور دچار سوءتغذیه هستند؛ اگر نظام اسلامی نباشد باید منتظر اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: امروز اگر کوچ دادن داعش را توسط آمریکایی‌ها به سمت افغانستان ببینیم، متوجه خواهیم شد که نظام اسلامی قابل‌مقایسه با نظام طاغوتی آن دوران نیست.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و ملت ایران امروز سر برافراشته‌ای دارند، استقلال دارند، جمهوریت دارند و می‌توانند با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به استقلال اقتصادی هم برسند.

 

وی بیان داشت: امروز به جمهوریتمان افتخار می‌کنیم که میانگین هر سال انتخابات داریم، درحالی‌که قبل از انقلاب اسلامی با یک نظام سکولار مواجه بودیم، نظامی که املا به آنچه به او اعتقاد داریم یعنی دین، دهن‌کجی می‌کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مسئولان نقش تأثیرگذاری در نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی دارند، اظهار کرد: به‌طور مشخص امروز مدیریتی که می‌تواند نظام اسلامی را یک نظام کارآمد نشان دهد، «مدیریت جهادی» است و قطعاً مدیریتی که برگرفته از نظام سرمایه‌داری باشد به توطئه دشمن در تضعیف نظام اسلامی کمک می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: امروز با اجرا نکردن عدالت اجتماعی دشمن را در سیاه نمایی کمک کرده‌ایم؛ عدالت اجتماعی یعنی اینکه هر کس به اندازه استحقاق، اندیشه و سواد و ظرفیت‌هایی که دارد به او عطا کنند، یعنی شایسته‌سالاری حاکم شود و کرسی‌های مدیریتی را افراد شایسته اداره کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: خوش‌بین نبودن به دشمن و مواضع قاطع داشتن در مقابل او، استقلال اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و با مانع‌شدن ترویج فرهنگ بیگانه می‌توانیم توطئه سیاه نمایی دشمن را خنثی کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر به گذشته کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که ایران یک روز دست بلوک شرق بوده و یک روز دست بلوک غرب و در تمامی دوران‌ها تکه‌ای از کشور جدا شده است، اما تنها دورانی که یک وجب از خاک کشور کم نشد، دوران طلایی و پر خیروبرکت نظام اسلامی بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: روحیه سرمایه‌داری داشتن امروز موجب شده که در برخی بخش‌ها نظام دچار چالش شود، درحالی‌که کلیت نظام اسلامی یک نظام ولایی و ارزشی است.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان با تأکید بر اینکه امروز سروصدای آمریکا از سر عجز مقابل نظام اسلامی درآمده است، بیان کرد: ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است که درباره آنچه داشتیم و امروز داریم، تأمل کنیم.

انتهای پیام/