نخبگان به‌جای پنجه انداختن بر چهره یکدیگر موانع تولید و اشتغال را بردارند/ نباید حکومت اسلامی که تنها نقطه سفید این عالم است زخمی داشته باشد/ فضای مجازی مانند یک اتوبان آماده برای نفوذ است
نخبگان به‌جای پنجه انداختن بر چهره یکدیگر موانع تولید و اشتغال را بردارند/ نباید حکومت اسلامی که تنها نقطه سفید این عالم است زخمی داشته باشد/ فضای مجازی مانند یک اتوبان آماده برای نفوذ است
امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: نخبگان سیاسی و اقتصادی که مدیریت کشور در اختیار آن‌ها است، به‌جای پنجه انداختن بر چهره یکدیگر باید به دنبال تشکیل اتاق‌های فکر برای برداشتن موانع تولید و اشتغال باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه طاغوت‌ها همیشه به دنبال سوءاستفاده از عواطف و وطن‌پرستی بشر بوده‌اند، اظهار کرد: کسانی که مساجد و امام‌زاده‌ها را آتش می‌زنند و طاغوتی مانند آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند، نمی‌توانند جانشان را فدای وطنشان کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در جمع مردم قم که فرمودند، تمرکز مسئولان بر نکات کلیدی تولید و اشتغال باشد، افزود: آنچه امروز مسئولان باید دست‌به‌دست هم بدهند و به دنبال آن باشند، پیگیری مطالبات امام مسلمین است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه عدم احساس مسئولیت و فقدان کار و تلاش مسئولان را از چهارچوب حکومت اسلامی خارج می‌کند، تصریح کرد: در حکومت اسلامی که تنها نقطه سفید این عالم است، نباید گذاشت زخمی در جامعه آن باقی بماند.

 

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال زخم‌ها می‌گردد و وقتی پیدا کرد با سوءاستفاده از این زخم‌ها فتنه ایجاد می‌کند، بنابراین مسئولان باید تلاش کنند تا زمینه فعال شدن بخش اقتصادی فراهم شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه امروز با جنگ آب مواجه هستیم، اظهار داشت: طبیعی است که در این جنگ مسائلی را باید بر ای کنترل بحران آب محدود کرد، اما امور منابع آب اگر ازیک‌طرف دغدغه کمبود آب را دارد و به دنبال محدودیت‌ها است، از طرفی باید برایش بحران آسیب اجتماعی و بیکاری و ورشکستگی یک کشاورز نیز مهم باشد.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: مسئولان باید زیرساخت‌های صنعتی شدن کشاورزی را فراهم کنند، یعنی اینکه کشاورز بتواند از آبیاری تحت‌فشار استفاده کند تا دغدغه بحران آب نیز حل شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه به موانع تولید و شکوفایی اقتصاد کشور اشاره کرد و عنوان داشت: نباید در روزهایی که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، نخبگان سیاسی و اقتصادی به دنبال پنجه انداختن بر چهره یکدیگر باشند تا یک ضعفی از جناح دیگر نشان دهند.

 

وی بیان داشت: نخبگان سیاسی و اقتصادی که مدیریت کشور در اختیار آن‌ها است، به‌جای اینکه به دنبال طرح مسائل فرعی و بیهوده باشند، باید به دنبال تشکیل اتاق‌های فکر برای برداشتن موانع تولید و اشتغال باشند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: هرکسی باید خودش را در مشکلات مقصر بداند، بنابراین انداختن مشکلات بر گردن این‌وآن قوه رفع مشکل نمی‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به فعال شدن دوباره یک پیام‌رسان خارجی خاطرنشان کرد: هیچ عاقلی مخالف پیشرفت نیست و در این مسابقه پیشرفت نباید مردم مسلمان عقب بیفتند، اما باید نظارت‌ها به نحو مطلوب در فضای مجازی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه در فضای مجازی باید بر بحث آموزش توجه ویژه‌ای داشت، بیان کرد: امروز در بخش خانواده با عدم آموزش‌های لازم در خصوص فضای مجازی، اتفاقات ناگواری در حال رخ دادن است، همچنین زمینه فحاشی و هرزه‌نگاری فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی باید به آن توجه شود، حمایت و تقویت از پیام‌رسان‌های داخلی است، همچنان که شاهد بودیم در روزهایی که پیام‌رسان خارجی فیلتر شده بود، بیش از سه میلیون نفر به یک پیام‌رسان داخلی و بومی مراجعه کردند، بنابراین تقویت پیام‌رسان‌های بومی می‌تواند مشوق مردم به روی آوردن به تولید ملی باشد.

 

خطیب نماز جمعه با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی مانند یک اتوبان آماده برای نفوذ است، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال نفوذ از طریق این اتوبان آماده است، چون از این فضای باز اطلاعاتی خوشش می‌آید و نفوذ می‌کند.

انتهای پیام/