زیرساخت تمامی راهبردهای نظام اسلامی مقوله «فرهنگ» است/ نمایشگاه کتاب سال سرخس تأثیر مثبتی بر شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان دارد
زیرساخت تمامی راهبردهای نظام اسلامی مقوله «فرهنگ» است/ نمایشگاه کتاب سال سرخس تأثیر مثبتی بر شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان دارد
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس با اشاره به آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس و اولین دوره «شب‌های فرهنگی سرخس» گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب سال سرخس و این رویداد فرهنگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی شب گذشته در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال و آغاز به کار اولین دوره شب‌های فرهنگی سرخس با تأکید بر اینکه امروز مسئله تهاجم فرهنگی و بعدازآن شبیخون فرهنگی گریبان گیر ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای دیگر شده است، اظهار کرد: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد علاقه‌مند است در کنار رسالت خود که تولید انرژی است در مسئولیت‌های اجتماعی خودش نیز اثرگذار باشد.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس بابیان اینکه دغدغه مسئولیت‌های فرهنگی این شرکت کمتر از مسئولیت‌های اجتماعی آن نیست، افزود: زیرساخت تمامی راهبردهای نظام جمهوری اسلامی مقوله فرهنگ است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد اصرار دارد که در کنار مسئولیت‌های اجتماعی خود به مقوله فرهنگی هم کماکان بپردازد.

 

منبتی تصریح کرد: امروز مقوله فرهنگ باید بتواند در اقتصاد ما جای خودش را پیدا کند، یعنی اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید در ابتدا به دنبال فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشیم و اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم، باید به دنبال فرهنگ به دست آوردن سرمایه و هزینه کرد آن در بهبود شرایط اقتصادی جامعه باشیم.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس خاطرنشان کرد: امروز اگر به فکر فرزندانمان هستیم باید به دنبال فرهنگ و آداب و سنن آن‌ها باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس و در کنار آن آغاز به کار دهه فرهنگی این شهرستان هستیم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب سال سرخس و این دهه فرهنگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان داشته باشد  و باید بعد از اتمام این برنامه‌های فرهنگی اندازه‌گیری داشته باشیم که چقدر این رویدادها توانسته در سلامت جامعه نقش داشته باشد.

 

منبتی در ادامه با تأکید بر اینکه نمایشگاه کتاب سال سرخس کلاس ملی و استانی دارد، تصریح کرد: امسال همزمان با آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس، به مدت ده شب، «شب‌های فرهنگی سرخس» را نیز داریم که با حضور اهالی و فرهیختگان حوزه فرهنگ و ادبیات در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس عنوان کرد: امروز در ابلاغ سیاست‌های خانواده و حتی ابلاغ سیاست‌های پدافند غیرعامل هم ما رگ و ریشه مسائل فرهنگی را مشاهده می‌کنیم، یعنی آن چیزی که در این سیاست‌ها مشترک بوده، اصل فرهنگ است.

 

وی بابیان اینکه پیشینه سرخس عزیز مملو از انسان‌های فرهیخته و عاشق به مقوله فرهنگ و عاشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام است، تأکید کرد: مسئولان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد دست‌به‌دست هم داده‌اند و بر این باور هستند که در هر زمینه‌ای که بخواهند کار کنند، ابتدا باید زمینه رشد و شکوفایی فرهنگی را به وجود بیاورند.

 

به گزارش نسیم سرخس، در سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس که در محل نمایشگاه دائمی شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برپا شده، ۱۳ هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر در موضوعات مختلف به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

انتهای پیام/