آمادگی کامل پالایشگاه گاز سرخس در مقابله با تهدیدات
آمادگی کامل پالایشگاه گاز سرخس در مقابله با تهدیدات
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه مجموعه پالایشگاه گاز سرخس از مجموعه‌های هوشمند استان است که آمادگی کامل را در مقابله با تهدیدات دارد و بیش از 33 دستورالعمل در حوزه ملاحظات بحران و پدافند غیرعامل تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید ابوالفضل احمدی در حاشیه بازدید از مانور برگزاری نشت گاز ترش در واحدهای عملیاتی پالایشگاه خانگیران اظهار کرد: این رزمایش از دو ماه قبل با هماهنگی وزارت نفت برنامه‌ریزی و در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اجرا شد که جمع‌بندی این رزمایش، هماهنگی، انسجام و وحدت فرماندهی در اجرای دستورالعمل‌ها را به همراه داشت.

 

وی بابیان اینکه گوهر ناب انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمنان است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات مختلف زیستی، شیمیایی، تروریستی، سایبری، فرهنگی و اقتصادی روبرو است و مهم‌ترین بخشی که مورد هجمه قرار دارد بخش انرژی است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: برگزاری مانورها علاوه بر ارتقاء سطح آمادگی، بعضی از آسیب‌های احتمالی را شناسایی و در بازنگری مستندات موردتوجه قرار می‌دهد.

 

احمدی بابیان اینکه کشورمان با تهدیدات مختلف روبرو است و گوهر ناب جمهوری اسلامی مورد طمع دشمنان است اضافه کرد: زیرساخت‌های خدمات رسان ازجمله زیرساخت اصلی آب، برق، گاز و منابع انرژی ما از کانون‌های اصلی تهدیدات است.

 

وی ادامه داد: استمرار خدمات‌رسانی در شرایط تهدید، پایداری تولید و ایجاد تعادل در فرآیند منابع انرژی، تأمین سامانه‌های تولید انرژی موازی در حوزه گاز و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها از ضروریات است که می‌باید تمهید شود که مردم دچار بحران در حوزه تأمین انرژی نشوند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی اذعان کرد: ما در سند چشم‌انداز پدافند غیرعامل در افق ۱۴۰۰ خراسان رضوی را یک استان امن و پایدار می‌دانیم که از سامانه‌های هوشمند و سیال توان پاسخگویی به تهدیدات را داراست و در افق پنج‌ساله در حال تدوین طرح‌های پاسخ به تهدیدات در سطح استان، شهرستان و دستگاهی هستیم.

 

احمدی ابراز داشت: بیش از ۱۲۰۰ زیرساخت استان تاکنون شناسایی و سطح‌بندی شده‌اند که هرکدام از این زیرساخت‌ها با رویکرد دفاع راهبردی توسط دستگاه متولی و هدایت فرمانداران در حوزه جغرافیایی هر شهر باید پاسخگویی به هر نوع تهدیدات را داشته و پیش‌بینی کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه پالایشگاه گاز سرخس از مجموعه‌های هوشمند استان است که آمادگی کامل را در مقابله با تهدیدات دارد و بیش از ۳۳ دستورالعمل در حوزه ملاحظات بحران و پدافند غیرعامل تدوین کرده است.

انتهای پیام/