ریشه اعتراضات اخیر مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری است/ جناح‌بندی‌ها برای صیانت از حقوق مردم کنار گذاشته شود/ استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر اوباش اجاره‌ای را به خدمت گرفت
ریشه اعتراضات اخیر مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری است/ جناح‌بندی‌ها برای صیانت از حقوق مردم کنار گذاشته شود/ استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر اوباش اجاره‌ای را به خدمت گرفت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه ریشه اعتراضات اخیر مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری است، گفت: اتفاقات اخیر باید آینه عبرتی برای مسئولان باشد که بتوانند در سیاست‌گذاری‌ها و اقدام و عمل اقتصادی، کمال دقت و صلابت و سرعت را داشته باشند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مطالبات اقتصادی مردم و اتفاقات اخیر در کشور اظهار کرد: ریشه اعتراضات مردمی اخیر یک ریشه قدیمی بود که در این چندساله وجود داشت و آن‌هم بحث مؤسسات مالی و اعتباری بود.

 

مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری به‌صورت ریشه‌ای و بنیادی حل نشد

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات و معضلات مؤسسات مالی و اعتباری به‌خصوص در خراسان رضوی به‌صورت ریشه‌ای و بنیادی حل نشد، افزود: از حدود ۵ سال پیش شاهد مشکلات پدیده بودیم و بعد مؤسسات مالی و اعتباری ازجمله میزان، کاسپین و ثامن‌الحجج گرفتار مشکلات شدند و این اواخر نیز افضل توس به جمع این مؤسسات پیوست.

 

وی تصریح کرد: بخشی از کسانی که سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری در این مؤسسات داشتند خراسانی بودند، یعنی این مؤسسات یک ریشه‌ای در استان خراسان داشتند.

 

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها و حل معضلات این مؤسسات مالی و اعتباری جمع کثیری مالباخته شدند، یعنی اموال و دارایی کسانی که سپرده‌گذاری کرده بودند و بسیاری از آن‌ها نیز جزو طبقه متوسط جامعه بودند زندگی و سرمایه‌شان را در این مسیر از دست دادند که در پی آن موجی از نارضایتی‌ها در قالب اعتراضات خودش را نشان داد.

 

استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر اوباش اجاره‌ای را به خدمت گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این موج نارضایتی، استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده کشور ما آمدند و سرمایه‌گذاری کردند و بر این موج سوارشدند و اوباش اجاره‌ای را به خدمت گرفتند و این اوباش اجاره‌ای را در داخل کشور تغذیه مالی کردند و به‌وسیله آن‌ها دست به اقدامات مخل امنیتی زدند.

 

وی اظهار داشت: این اوباش اجاره‌ای قطعاً پیش‌ازاین سازمان‌دهی شده بودند و یارگیری‌ها و هدایت‌گری انجام شده بود و هزینه این اقدامات را نیز به این اوباش پرداخت کرده بودند که در موعد مقرر وارد این گود و عملیات شوند.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: رسانه‌ها و شبکه‌های خارجی و تمام مقامات ارشد بیگانه که واقعاً نشان دادند که کماکان دشمن ملت ایران هستند و چه حتی آن‌ها که لباس دوست به تن کرده بودند، در این اتفاقات اخیر ماهیت خودشان را بیرون ریختند و از این جریان اغتشاش نیز حمایت کردند.

 

اتفاقات اخیر باید آینه عبرتی برای مسئولان باشد

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه حوادث اخیر کشور برای تمامی مسئولان و قوای سه‌گانه باید درس عبرت باشد، اظهار کرد: اتفاقات اخیر باید آینه عبرتی برای مسئولان باشد که بتوانند در سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم سازی و اقدام و عمل اقتصادی، کمال دقت و صلابت و سرعت را داشته باشند.

 

وی افزود: مشکلات مردم و این جریاناتی که توسط عناصری در نظام بانکی و پولی کشور و به‌واسطه عدم نظارت در طول زمان به این مرحله رسید و موجب شد بخشی از جیب مردم تهی شود، باید با یک سرعت و صلابت بیشتری در این مسیر دومینویی پیگیری شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه نباید هیچ زمان دشمنان نظام اسلامی را دست‌کم بگیریم و به این خیال باشیم که آن‌ها دست از اقدام علیه ما برمی‌دارند، اظهار داشت: باید افرادی که داعیه نزدیکی و رفاقت می‌کردند در این بزنگاه‌ها خوب بشناسیم تا بفهمیم که هرکسی چه موضعی دارد.

 

اینکه دولت اتفاقات اخیر را به جریان مخالف خودش نسبت می‌دهد، یک آدرس انحرافی است

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه دولت اتفاقات اخیر را به جریان مخالف خودش نسبت می‌دهد، یک آدرس انحرافی و فرافکنی است و این موضوعات قابل تفسیر و تأویل در جریان بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی نیست.

 

وی بیان کرد: دولت در ریشه‌یابی مشکلات و به‌خصوص مشکلات اقتصادی باید به بازخوانی و بازنگری در اقدامات و اتفاقاتی که در بانک مرکزی و نوع موضع‌گیری‌ها و مواضع متناقضی که رئیس‌کل بانک مرکزی در این دوره‌ها داشته، بپردازد.

 

مردم بصیرت خودشان را در بزنگاه‌های انقلاب نشان داده‌اند

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ایجاد فضای روانی در جامعه که بعد از ارائه لایحه بودجه ۹۷ شکل گرفت، عنوان کرد: نوع حواشی که در جامعه پس از ارائه لایحه بودجه ۹۷ به وجود آمد را اگر با یک جامعه گسترده حدود سه‌میلیون‌نفری که احساس مالباختگی دارند جمع کنیم، ایجاد نارضایتی می‌کند و یک محیط کاملاً مناسب را برای سوارشدن اراذل‌واوباش بر موج نارضایتی‌ها در کشور و به‌طریق‌اولی برای دشمنان قسم‌خورده دشمنان نظام اسلامی که از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، فراهم می‌کند.

 

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه مردم ما همیشه بصیرت خودشان را بزنگاه‌های انقلاب نشان داده‌اند، اظهار داشت: عملکرد برخی مسئولان را به نام کل نظام نمی‌نویسند و رسیدگی به اقدامات مسئولان اجرایی و یا هر دستگاهی دیگر باید توسط دستگاه‌های نظارتی به‌خصوص در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

 

نباید به خاطر سوء عملکرد یک مدیر ساختار سیاسی کشور را زیر سؤال برد

وی تصریح کرد: سوء عملکرد هر مدیری باید توسط همان مدیر و یا دستگاه اجرایی پاسخ داده شود و نمی‌توان به خاطر سوء عملکرد یک یا چند مدیر، کل نظام و ساختار سیاسی کشور را زیر سؤال برد.

 

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: مردم ما از انقلاب و نظام که به برکت خون شهدا و ایثارگری و مجاهدت آزادگان و جانبازان به‌دست‌آمده و حریم ولایت دفاع می‌کنند و وفاداری خودشان را به آرمان‌های انقلاب، نظام و رهبری نشان داده‌اند.

 

جناح‌بندی‌ها برای صیانت از حقوق مردم باید کنار گذاشته شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نقد و انتقاد باید در مسیر خودش طی شود و نهادهای نظارتی به وظایف خودشان به‌دقت عمل کنند، اظهار داشت: جناح‌بندی‌ها و جریان بندی‌ها برای صیانت از حقوق مردم باید کنار گذاشته شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با قوت و قدرت بیشتری به فکر منافع کل ملت باشند.

 

وی بیان داشت: اگر تمامی نمایندگان چنین رفتاری داشته باشند، قطعاً روند سالم‌سازی و آن پالایش مشکلات اقتصادی کشور هم سرعت خواهد گرفت.

انتهای پیام/