تولید ۸ درصد گاز کشور در پالایشگاه سرخس
تولید ۸ درصد گاز کشور در پالایشگاه سرخس
مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با توجه به استقرار این مجتمع گازی در شرقی ترین نقطه کشور به عنوان تنها تامین کننده گاز شمال و شمال شرق، این مجتمع تولید هشت درصد گاز کشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در در همایش کارگروه انرژی خراسان رضوی که با حضور سازمان ها و ارگان های فعال در حوزه انرژی برگزار شد، اظهار کرد: در جنوب کشور سایر پالایشگاه ها به لحاظ تامین انرژی هم پوشانی دارند اما با توجه به اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به عنوان تنها تامین گاز طبیعی در شرق و شمال شرق کشور است از جایگاه استراتژیکی در سطح کشور و صنعت نفت برخوردار است.

 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: واحدهای عملیاتی این مجتمع روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می کنند و واحد ذخیره سازی شوریجه به عنوان یک مجتمع پشتیبان گاز تولیدی این شرکت را بر عهده دارد که از گاز ذخیره شده در فصل زمستان بهره برداری می شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد گاز کشور در پالایشگاه های مستقر در جنوب تامین می شود و با ۳۶ هزار کیلومتر خط فشار قوی به مبادی مصرف ارسال می شود.

 

منبتی تاکید کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با تلاش شبانه روزی و سخت کوشی کارکنان، سهم هشت درصد در تولید گاز طبیعی کشور را بر عهده دارد.

 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس خاطرنشان کرد: در حال حاضر توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی در این شرکت نهادینه شده است به طوری که ۷۵ درصد تامین قطعات مکانیکی، ۷۵ درصد ابزار دقیق، ۷۵ درصد برق و ۴۰ درصد مواد شیمیایی از داخل کشور تهیه می شود و شرکت های زیادی در حوزه تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز توسط این مجتمع گازی توانمند شده اند.

انتهای پیام/