راهپیمایی اربعین نقش عظیمی در تقویت جبهه مقاومت دارد/ سفرهای غربی‌ها به عربستان بوی فتنه می‌دهد
راهپیمایی اربعین نقش عظیمی در تقویت جبهه مقاومت دارد/ سفرهای غربی‌ها به عربستان بوی فتنه می‌دهد
امام جمعه موقت سرخس گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نقش عظیمی در تثبیت نظام اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرخس با اشاره به حماسه عظیم و بی‌نظیر اربعین حسینی گفت: حماسه عظیم و بی‌نظیر اربعین حسینی امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

 

امام جمعه موقت سرخس بابیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نقش عظیمی در تثبیت نظام اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه دارد، عنوان کرد: حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از کشورهای مختلف در اربعین حسینی این حرکت را یک حرکت بین‌المللی کرده است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی اظهار کرد: حماسه اربعین ابعاد مختلفی دارد و بزرگ‌ترین بعد آن بعد سیاسی است و رسانه‌های غربی صهیونیستی که آماده‌اند تا جمع شدن و شعار دادن ۱۰نفر را پوشش بدهند درباره راهپیمایی عظیم اربعین و حضور ۲۰ میلیون زائر چشمانشان کور شده است و این حرکت عظیم بین‌المللی را منعکس نمی‌کنند؛ این سکوت مرگبار رسانه‌های غربی نشانه خشم آن‌ها است.

 

وی با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام که فرمودند برای حسین علیه‌السلام محبتی است در دل انسان‌ها که هیچ‌وقت این محبت کم نمی‌شود؛ تأکید کرد: حرکت جهانی و بین‌المللی اربعین حسینی، مقدمه‌ای برای ظهور حضرت حجت است.

 

امام جمعه موقت سرخس افزود: درجایی که دشمنان با تمام ابزارها سعی می‌کنند مردم مسلمان را از اعتقاداتشان دور کنند، همه اقشار مردم با ملیت‌های متفاوت، پیر و جوان در یک راه و برای یک هدف قدم برمی‌دارند و این حماسه بزرگ دینی، مذهبی و انقلابی اربعین برای دشمنان کوبنده است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی عنوان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یک جریان مردمی است که دولتمردان را به سمت خودش کشاند و نشان می‌دهد اگر مردم در صحنه باشند و چیزی را بخواهند دولتمردان موظف‌اند در صحنه باشند  و پشت سر مردم حرکت کنند و اگر بخواهیم با فساد نیز مبارزه کنیم به یک حرکت مردمی نیاز داریم به شرطی که مردم در صحنه بمانند و پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: در هفته گذشته پایگاه‌های داعش در منطقه به هم‌ریخت و آخرین پایگاه آن‌ها به دست نیروهای مقاومت افتاد؛ چه کسی فکر می‌کرد این آدمکش‌ها را که سیاستمداران خون‌خوار غرب تجهیز کرده بودند بتوان به این زودی از بین برد؟

 

خطیب این هفته نماز جمعه سرخس ادامه داد: امروز جبهه مقاومت در سوریه، لبنان و عراق پیروز است اما در یمن به دلیل محاصره شدید زمینی، هوایی و دریایی تا پیروزی فاصله است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی اظهار داشت: ما در جبهه نظامی پیروزیم اما در جبهه فرهنگی باید تفکرات داعشی موجود در منطقه را پاک‌سازی کنیم و باید با این تفکر که به اسم اسلام انسان‌های مظلوم را می‌کشند مبارزه فرهنگی قوی بشود.

 

وی افزود: در منطقه ما دست‌های خائن و تفرقه‌افکن بیکار ننشسته‌اند، در عربستان سعودی، نخست‌وزیر لبنان را مجبور به استعفا می‌کنند درحالی‌که لبنان به‌تازگی بر تروریست پیروز شده و امنیت نسبی به دست آورده است، سعودی‌ها سعی دارند دوباره ناامنی و ناآرامی ایجاد کنند.

 

امام جمعه موقت سرخس عنوان کرد: سعودی‌ها به ایران می‌گویند چرا در امور کشورها دخالت می‌کند درحالی‌که خود عربستان سعودی نخست‌وزیر کشوری را به‌زور بازداشت و مجبور به استعفا کردند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی در پایان با اشاره به سفرهای نخست‌وزیر انگلیس و مقامات غربی به عربستان گفت: این سفرها بوی فتنه در منطقه می‌دهد و تمام تلاششان این است که بین کشورها تفرقه و جنگ ایجاد کنند زیرا اگر جنگی نباشد غربی‌ها نمی‌توانند سلاحشان را بفروشند و باید جنگ به وجود بیاورند تا از این طریق از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

انتهای پیام/