اگر ۱۳ آبان فراموش شود، توطئه های دشمنان فراموش می شود/ لانه جاسوسی آمریکا مرکز توطئه و براندازی بود
اگر ۱۳ آبان فراموش شود، توطئه های دشمنان فراموش می شود/ لانه جاسوسی آمریکا مرکز توطئه و براندازی بود
امام جمعه موقت سرخس گفت: اگر 13 آبان فراموش شود توطئه ها دشمنان نیز فراموش می شود و باید روزهای سرنوشت ساز را که رهنمود و راهگشا است گرامی بداریم و عزت بدهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان شهرستان سرخس گفت: یکی از عوامل شکست جوامع غفلت است و باعث گمراهی و بیچارگی جامعه می شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان سرخس با بیان اینکه قرآن می فرماید عواملی که باعث پیشرفت می شود را به مردم یادآوری کنید، گفت: یکی از عواملی که نباید فراموش کنیم مناسبت های روز ۱۳ آبان است؛ ۱۳ آبان سالروز تبعید امام به ترکیه است و دلیل این تبعید خروش انقلابی امام دربرابر پایمال شدن عزت ملت ایران بود.

 

حجت الاسلام شریعتی عنوان کرد: شورای ملی و شاهنشاهی در آن زمان قانونی تصویب کرد که طبق آن نیروهای آمریکایی مصونیت قضائی داشته باشند و امام نتوانستند پایمال شدن عزت ملت ایران را تحمل کنند و فریاد برآورند؛ امام مظهر انقلاب، جوشش و مبارزه با استکبار جهانی هستند و مقابله امام با استکبار منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد.

 

وی اظهار کرد: امام در این ۱۵ سالی که در تبعید بودند با سخنرانی و اعلامیه ها نگذاشتند انقلاب از جوشش بیفتد.

 

امام جمعه موقت سرخس با اشاره به مناسبت روز دانش آموز در ۱۳ آبان گفت: در سال ۵۷ قشر عظیمی از دانشجویان و دانش آموزان با تعطیل کردن کلاس های درس علیه رژیم پهلوی شورش کردند و این خروش انقلابی دانش آموزان و دانشجویان برای رژیم پهلوی سخت بود و حدود ۶۵ نفر از جوانان رشید این کشور را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام شریعتی مهمترین اتفاق در ۱۳ آبان ماه را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام عنوان کرد و گفت: عده ای شبهه ای ایجاد می کنند که چرا دانشجویان به یک مرکز دیپلماتیک وارد شدند؟ در جواب باید گفت آنجا مرکز دیپلماتیک نبود، آنجا لانه جاسوسی برای آمریکایی ها بود که در آن ضد انقلاب را رهبری و هدایت می کردند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به مرحله براندازی برسانند.

 

وی درباره اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مهمتر بودن آن نسبت به انقلاب اول بیان کرد: اگر جاسوس خانه آمریکا باقی می ماند مرکز توطئه بود؛ شاه بدون اجازه آمریکا کاری انجام نمی داد و حتی تبعید امام با اجازه مستشاران آمریکایی بود اگر جاسوس خانه آمریکا به فعالیت خود ادامه می داد توطئه تا براندازی نظام ادامه داشت و اسناد و مدارک نشان داد توطئه ها از لانه جاسوسی آمریکا نشات می گیرد و آنجا مرکز براندازی و توطئه است.

 

امام جمعه موقت سرخس تاکید کرد: اگر این روزها فراموش شود توطئه ها دشمنان نیز فراموش می شود و باید روزهای سرنوشت ساز را که رهنمود و راهگشا است گرامی بداریم و عزت بدهیم.

 

انتهای پیام/ع