تردد ۴۰ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز سرخس/ پل دوم پایانه مرزی سرخس آماده بهره‌برداری است
تردد ۴۰ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز سرخس/ پل دوم پایانه مرزی سرخس آماده بهره‌برداری است
مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال تعداد 40 هزار و 262 دستگاه انواع کامیون ترانزیتی از طریق پایانه مرزی سرخس تردد داشته‌اند.

مجتبی سرگل زائی علی‌آباد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: به استناد آمار دریافتی از سیستم رایانه‌ای کنترل تردد از مرز، در هفت‌ماهه نخست امسال تعداد ۴۰ هزار و ۲۶۲ دستگاه انواع کامیون ترانزیتی از طریق پایانه مرزی سرخس تردد داشته‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۵ دستگاه کامیون ورودی به کشور و تعداد ۲۱ هزار و ۳۲۷ دستگاه کامیون خروجی از کشور بوده است.

 

مدیر پایانه مرزی سرخس خاطرنشان کرد: همچنین آمار رویه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کالا در هفت‌ماهه نخست امسال در ترانزیت خروجی، تعداد ۱۶ هزار و ۶۸۱ دستگاه با اولویت ناوگان ایران- ترکیه– ترکمنستان- قرقیزستان و در ترانزیت ورودی، تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۷ دستگاه با اولویت ناوگان ایران– ترکیه– ترکمنستان- تاجیکستان بوده است.

 

وی تصریح کرد: در این مدت تعداد ۴ هزار و ۶۴۶ دستگاه ناوگان خروجی با اولویت ناوگان ایران- تاجیکستان- ترکمنستان– قرقیزستان از کشور خارج شده و در همین مدت تعداد ۶ هزار و ۵۲۸ دستگاه ناوگان ورودی با اولویت ناوگان ایران– تاجیکستان– قرقیزستان– ترکیه از مرز سرخس وارد کشورمان شده است.

 

سرگل زائی علی‌آباد در ادامه به مهم‌ترین اقدامات این پایانه مرزی در زمینه عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین اقدامات این پایانه مرزی در زمینه‌های عمرانی ساخت و آماده بهره‌برداری شدن از پل جدید بتنی پایانه مرزی سرخس مشترک با کشور ترکمنستان، محوطه‌سازی و ایجاد لاین تردد ناوگان ورودی به داخل کشور، اجرای لاین تردد مخصوص مسافران و عابران پیاده تفکیک شده از لاین تردد ناوگان تجاری است.

 

مدیر پایانه مرزی سرخس بیان داشت: عملیات اجرایی محوطه‌سازی و بهسازی محوطه پایانه مرزی سرخس نیز با روش جدید تایل‌گذاری و سنگ‌فرش آغازشده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی جابجایی باسکول‌های معارض در مسیر ورودی به پایانه مرزی و تغییر مسیر جدید به سمت ایکس ری کامیونی، نصب و بهره‌برداری دوربین نظارت جاده‌ای به‌عنوان اولین پایانه مرزی کشور، توسعه فضای سبز محوطه پایانه مرزی با کاشت تعداد ۱۵۰ اصله درخت و ۲۵ عدد درختچه‌های سالنی، بهسازی مسجد پایانه مرزی با ایجاد کاشی‌کاری گنبد و مناره‌ها و تجهیز ملزومات داخلی ازجمله رنگ‌آمیزی و تعویض موکت‌ها و ایجاد مبلمان و تعویض لوله‌کشی و ایجاد سیستم سرمایش و گرمایش سالن مسافری به شیوه‌های جدید تهویه متبوع از سقف را از دیگر اقدامات این پایانه مرزی در هفت‌ماهه نخست امسال برشمرد.

انتهای پیام/