«سرخس» به هاب انرژی و کانتینری تبدیل می‌شود/ سال آینده ۱۰ کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری می‌رسد
«سرخس» به هاب انرژی و کانتینری تبدیل می‌شود/ سال آینده ۱۰ کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بابیان اینکه تا پایان امسال برای 500 تا 800 نفر در این منطقه ایجاد اشتغال می‌کنیم، گفت: تا پایان امسال 4 کارخانه و در سال آینده حدود 10 کارخانه دیگر در این منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی شب گذشته در اولین «همایش توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی» شهرستان سرخس که به همت بسیج مهندسین صنعت سپاه سرخس برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایران اسلامی پل ارتباطی آسیا و اروپا و باصرفه‌ترین راه دسترسی آسیای میانه و آب‌های آزاد است، اظهار کرد: همه‌ساله محموله‌های باری فراوانی از آسیای میانه و از طریق مسیر ریلی کشورمان به سایر نقاط دنیا جابجا می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بابیان اینکه در حوزه ریلی، ریل عریض و نرمال را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس راه‌اندازی کردیم، افزود: زیرساخت‌هایی در این منطقه ایجادشده که در سطح کشور بی‌نظیر و کم‌نظیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: ذخایر گازی، گمرک و راه‌آهن در شهرستان سرخس از زیرساخت‌هایی است که حتی برخی استان‌های برخوردار کشور از آن بی‌بهره هستند.

 

صادقی گلمکانی تصریح کرد: بیشترین امکانات را در سرخس داریم و هنوز نتوانستیم از این امکانات استفاده کنیم، شاید هم دغدغه‌ای وجود نداشته است.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ۲۰ سال پیش آستان قدس رضوی امکانات آورده که با توجه به مساحت ۵ هزار و دویست هکتاری، دومین منطقه اقتصادی بعد از عسلویه از لحاظ وسعت است.

 

وی با تأکید بر اینکه برنامه آینده این منطقه در حوزه حمل‌ونقل، تکمیل زیرساخت‌های ریلی است، اظهار داشت: ظرفیت نهایی ریل در این منطقه ۵۱ کیلومتر است که در حال حاضر ۴۰ کیلومتر خط عریض و نرمال داریم.

 

صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی که با راه‌آهن و یک شرکت ترکیبی کشتیرانی داشتیم، به‌زودی منطقه ویژه اقتصادی سرخس را به هاب کانتینری تبدیل می‌کنیم.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: همچنین منطقه ویژه اقتصادی سرخس در آینده نزدیک به هاب انرژی تبدیل می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز در این منطقه بهره‌برداری کنیم.

 

وی اظهار داشت: تاکنون از ظرفیت بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس فقط ۲۰ درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۸۰ درصد آن بیکار بوده است.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به اینکه تاکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای شرقی، روسیه، گرجستان، ترکیه و پاکستان در این منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۴ کارخانه و در سال آینده حدود ۱۰ کارخانه دیگر در این منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد و این قول را داده‌ایم که تا پایان امسال برای ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر در این منطقه ایجاد اشتغال داشته باشیم.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تأکید بر اینکه باوجود منطقه ویژه اقتصادی در سرخس، ایجاد بندر خشک در این شهرستان توجیهی ندارد، عنوان کرد: آستان قدس رضوی تاکنون از منطقه ویژه اقتصادی سرخس هیچ‌گونه انتفاعی نداشته و بیشتر توجهات این منطقه برای توسعه شهرستان سرخس صورت گرفته است.

انتهای پیام/