سه مُد حمل‌ونقل در سرخس وجود دارد/ صنعت هوایی به بودجه عمومی وابسته نیست/ هرگونه تسهیل گری را برای فعال شدن فرودگاه سرخس انجام می‌دهیم
سه مُد حمل‌ونقل در سرخس وجود دارد/ صنعت هوایی به بودجه عمومی وابسته نیست/ هرگونه تسهیل گری را برای فعال شدن فرودگاه سرخس انجام می‌دهیم
قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بابیان اینکه شهرستان سرخس یک نقطه ارزشمند حمل‌ونقلی است، گفت: به‌جز مسئله موقعیت مکانی شهرستان سرخس و اتصال آن به مرز، در این شهرستان سه مُد حمل‌ونقل نیز وجود دارد و این فرصت را به ما می‌دهد که بتوانیم حجم زیاد بار را جابجا کنیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آرش خدایی شب گذشته در اولین «همایش توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی» شهرستان سرخس که به همت بسیج مهندسین صنعت سپاه سرخس برگزار شد، بابیان اینکه ایده اتصال همیشه ارزشمند بوده است، اظهار کرد: امروز ملاک اتصال دیگر فاصله جغرافیایی نیست، بلکه هزینه است.

 

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سه عنصر اصلی حمل‌ونقل را «زمان، هزینه و حجم» دانست و افزود: صنعت هوایی ازلحاظ اهمیت زمان بی‌رقیب است.

 

وی با تأکید بر اینکه صنعت هوایی دوستدار محیط زیست است، خاطرنشان کرد: در عنصر حجم نیز حمل‌ونقل دریایی و بعد ریلی حرف اول را می‌زنند.

 

سه مُد حمل‌ونقل در سرخس وجود دارد

خدایی بابیان اینکه شهرستان سرخس یک نقطه ارزشمند حمل‌ونقلی است، تصریح کرد: به‌جز مسئله موقعیت مکانی شهرستان سرخس و اتصال آن به مرز، در این شهرستان سه مُد حمل‌ونقل نیز وجود دارد و این فرصت را به ما می‌دهد که بتوانیم حجم زیاد بار را جابجا کنیم.

 

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در نوروز ۹۶ بیشترین مسافر حمل‌ونقل عمومی را بخش هوایی جابجا کرده است، اظهار داشت: در نوروز ۹۶ بیشترین مسافر حمل‌ونقل عمومی از مُد هوایی استفاده کرده است.

 

۲۲ میلیون مسافر در سال ۹۵ با مُد هوایی جابجا شدند

وی به توسعه صنعت هوایی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ خطوط هوایی ایرانی که داخلی جابجا می‌کنند، ۲۲ میلیون مسافر جابجا کرده‌اند.

 

خدایی اضافه کرد: در پروازهای بین‌المللی نیز شش میلیون مسافر را خطوط هوایی ایرانی و پنج میلیون مسافر را خطوط هوایی خارجی به مقاصد ما جابجا کردند و این نشان می‌دهد که از رقبای خارجی‌مان شش به پنج میلیون جلوتر هستیم.

 

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اگر آمار جابجایی هوایی مسافر را در دنیا در نظر بگیریم، حمل‌ونقل هوایی ایران ۹۱ صدم درصد از مسافران را در بخش هوایی جابجا کرده است.

 

صنعت هوایی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: یکی از معدودترین صنایعی که از امسال در مُد حمل‌ونقل یک ریال از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند، صنعت هوایی خواهد بود.

 

خدایی با تأکید بر اینکه برای خرید هواپیماها از بودجه عمومی ارتزاق نمی‌کنیم، افزود: حتی سازمان حاکمیتی هواپیمایی کشوری نیز از بودجه عمومی ارتزاق نمی‌کند و منافع خودش را به جابجایی مسافر و منافع صنعت گره زده است.

 

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: بخش هوایی برای درآمد خودش، به‌شدت علاقه‌مند به کشف بازار است.

 

خراسان رضوی یکی از موتورهای محرک حمل‌ونقل کشور است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خراسان رضوی علاوه بر قبله‌گاه معنوی یکی از موتورهای محرک حمل‌ونقل کشور است، اظهار داشت: دوسوم حمل‌ونقل هوایی ما بر پایه پروازهای داخلی است و هیچ‌کدام از رقبای ما در منطقه این شانس را ندارند.

 

خدایی بیان داشت: تمام مدهای حمل‌ونقلی را می‌توان در مشهد تجربه کرد و این جذابیت در خراسان رضوی وجود دارد.

 

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: فرودگاه مشهد به‌خوبی به مراکز جمعیتی و جذابیت‌های مسافرتی در داخل ایران و نقاط جذاب مسافران ایرانی به دنیا وصل است، پس فرودگاه مشهد اتصال خوبی به کشور و دنیا از نظر هوایی دارد.

 

مشهد به حوزه فرهنگی خودش اتصال هوایی ندارد

وی بابیان اینکه مشهد به حوزه فرهنگی خودش اتصال هوایی ندارد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، ابتدا سرخس اتصال هوایی به مشهد پیدا می‌کند و به‌واسطه فرودگاه مشهد به کشور و دنیا متصل می‌شود.

 

خدایی با تأکید بر اینکه فرودگاه سرخس باید عملیاتی شود، عنوان کرد: در صورت عملیاتی شدن این فرودگاه، در حقیقت این فرصتی است که شهرستان سرخس به صنعت هوایی کشور برای بهره‌برداری می‌دهد.

 

هرگونه تسهیل گری را برای فعال شدن فرودگاه سرخس انجام می‌دهیم

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سازمان حاکمیتی وظیفه خودش می‌داند که هرگونه هماهنگی و تسهیل گری را برای فعال شدن فرودگاه سرخس انجام دهد.

 

وی در پایان بیان کرد: از دلسوزان منطقه درخواست داریم که جذابیت‌ها و توجیهات اقتصادی این منطقه را کشف و برجسته و به سرمایه‌گذاران ارائه کنند و سازمان هواپیمایی کشوری هم قول مساعد می‌دهد که نهایت همکاری را داشته باشد تا این سرمایه بی‌بدیل بلااستفاده نماند.

انتهای پیام/