دستگیری دو باند مخوف سرقت با بیش از ۱۵ عضو در سرخس/ سرقت‌های باندی احشام در سرخس به صفر رسید
دستگیری دو باند مخوف سرقت با بیش از ۱۵ عضو در سرخس/ سرقت‌های باندی احشام در سرخس به صفر رسید
فرمانده انتظامی شهرستان سرخس بابیان اینکه در وقوع سرقت‌ها نسبت به سال گذشته 11.2 درصد در این شهرستان کاهش داشتیم، گفت: سرقت‌های باندی احشام نسبت به سال گذشته 100 درصد کاهش داشته و در دوماهه اخیر نیز سرقت‌های به عنف به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با هفته ناجا صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان سرخس صبح امروز (شنبه) در محل فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

 

حسین سنجرانی، فرماندار سرخس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز فراتر از امنیت، احساس امنیتی است که به برکت نظام اسلامی و نیروهای مسلح مقتدر ما ملت ایران احساس می‌کنند.

 

فرماندار سرخس افزود: امروز در شهرستان سرخس علیرغم کمبود برخی امکانات، شاهد امنیتی پایدار در این منطقه مرزی هستیم.

 

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب، امروز توانسته احساس امنیت را در جامعه فراهم کند.

 

رئیس شورای تامین شهرستان سرخس با اشاره به حوادث منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی علیرغم شرایط و اتفاقات منطقه و توطئه‌های دشمنان، توانسته با اتکای به درون و پشتوانه مردمی به جزیره امنی در منطقه تبدیل شود و این امر به خاطر رشادت‌ها و مجاهدت‌های سربازانی ولایتمدار است.

 

در ادامه احمدعلی دماوندی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی گوش‌به‌فرمان مقتدای خود امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و فرماندهی معظم کل قوا است، اظهار کرد: امنیت امروز یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای جامعه و متعلق به آحاد مردم است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس بابیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال رفع اضطراب از جامعه است، افزود: با پشتوانه شورای تأمین و دستور صریح مقام قضایی در دو حادثه اخیر که در این شهرستان رخ داد با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه با قاطعیت برخورد کردیم.

 

وی با تشریح گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی شهرستان سرخس در یک سال گذشته عنوان کرد: دو باند مخوف سرقت که بیش از ۱۵ نفر عضو داشتند، توسط هم‌رزمان ما در نیروی انتظامی و مرزبانی دستگیر و روانه زندان شدند.

 

دماوندی اظهار داشت: در راستای برخورد با اخلال گران نظم و امنیت و سوداگران مرگ و فروشندگان مشروبات الکی نیز یک باند مخوف دستگیر و روانه زندان شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس بیان کرد: ۲۷۰ مورد اخطاریه برای واحدهای صنفی، صدور ۱۹۸۰ گذرنامه، ۶۸۵ بازدید کنترلی، تذکر جدی به ۶۲ واحد صنفی فاقد پروانه و کشف ۱۵۵ لیتر مشروبات الکی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان سرخس در این مدت بوده است.

 

وی تصریح کرد: در برخورد با اخلال گران نظم و امنیت عمومی جامعه در حوادث اخیر شهرستان، در یک حادثه چهار نفر و در حادثه دیگر ۱۵ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

دماوندی بابیان اینکه وقوع سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱٫۲ درصد کاهش داشته است، افزود: نسبت به سال گذشته در جرائم به عنف ۳۲ درصد و در جرائمی همچون قتل ۷۵ درصد کاهش داشتیم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس ادامه داد: همچنین در کشفیات سرقت در این مدت ۴۱ درصد و کشفیات در سرقت‌های به عنف ۴۷ درصد افزایش داشتیم.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه سرقت‌های باندی احشام نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در دوماهه اخیر نیز سرقت‌های به عنف به صفر رسیده و هیچ موردی تاکنون گزارش نشده است.

انتهای پیام/