افرادی باید در مکتب حسین(ع) تربیت شوند که اهل مبارزه با ظلم باشند/ امروز نیروی انتظامی در برقراری امنیت «جهاد» می‌کند
افرادی باید در مکتب حسین(ع) تربیت شوند که اهل مبارزه با ظلم باشند/ امروز نیروی انتظامی در برقراری امنیت «جهاد» می‌کند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام یک قیام آگاهانه و هدفمند بود، گفت: امروز افرادی باید در مکتب حسین علیه‌السلام تربیت شوند که اهل مبارزه با ظلم باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه صادق‌ترین گفتار، گفتار خدای متعال است اظهار کرد: کتاب و عترت انسان را از فتنه‌ها و ظلمات عبور می‌دهد و هیچ تر و خشکی در مسیر هدایت نیست مگر اینکه در قرآن به آن پرداخت شده باشد.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قرآن دریایی هدفمند برای یک زندگی سالم است، افزود: وقتی شرایط غبارآلود می‌شود، به تعبیر نبی مکرم اسلام انسان باید به سمت قرآن برود که بهترین راهنما است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی و با تقدیر از برخورد قاطع نیروی انتظامی شهرستان سرخس در قبال اتفاقات اخیر این شهرستان تصریح کرد: برخورد با خاطیان باید ادامه‌دار باشد و کسانی که اخلال‌گر نظم و امنیت عمومی جامعه هستند، لحظه‌ای نباید آرامش داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه امروز نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح ما نعمت امنیت پایدار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت «جهاد» می‌کند، بنابراین خلاقیت و قاطعیت برای نیروی انتظامی یک امر ضروری است تا این نعمت امنیت ادامه داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام بیان داشت: اگر اهل‌بیت امام حسین علیه‌السلام افشاگری نمی‌کردند، به معنای واقعی کربلا در کربلا می‌ماند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام یک قیام آگاهانه و هدفمند بود، افزود: امروز پیروز واقعی در سرتاسر دنیا ابی‌عبدالله علیه‌السلام است، بنابراین اگر در مسیر اطاعت خدا و رسول او قدم گذاشته شود، حزب خدا پیروز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: امروز همچون دوران یزید در عرصه بین‌المللی عده‌ای مانند آل سعود که خون ملت‌ها را می‌نوشد و خود را خادم حرمین هم معرفی می‌کند، تلاش دارند که نظام اسلامی را یک نظام جنگ‌طلب معرفی کنند، بنابراین رسالت مسئولان ما در این عرصه این است که به معرفی نظام اسلامی بپردازند.

 

وی اظهار کرد: امروز رسالت مسئولان است که جمهوری اسلامی و ملت ایران را به‌عنوان قربانی تروریسم به دنیا معرفی کنند؛ ملتی که پیرو امام سجاد علیه‌السلام است که حتی برای حیوانات حقوق قائل می‌شدند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبیین بعد فردی و اجتماعی کربلای حسین علیه‌السلام پرداخت و بیان کرد: قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام فقط برای گریستن نبود، بلکه این قیام برای توسعه روح اسلام و ایمانی در جامعه صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: امروز افرادی باید در مکتب حسین علیه‌السلام تربیت شوند که اهل مبارزه با ظلم باشند و سرمشقشان ابی‌عبدالله علیه‌السلام باشد.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان بابیان اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام مجسمه‌ای از فضائل بود، عنوان کرد: توکل به خدا و از پای درنیامدن در مقابل مشکلات و حریت امروز باید در بحث فردی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/