امام‌جمعه سرخس: آستان قدس زمینه ایجاد مدارس امام رضا (ع) در سرخس را فراهم کند/ فرماندار سرخس: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیکاران به فرمانداری سرخس هستیم
امام‌جمعه سرخس: آستان قدس زمینه ایجاد مدارس امام رضا (ع) در سرخس را فراهم کند/ فرماندار سرخس: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیکاران به فرمانداری سرخس هستیم
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه اقدامات جدی برای ریشه‌کن کردن فقر در شهرستان سرخس از سوی آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است، گفت: از آستان قدس رضوی درخواست داریم که زمینه ایجاد مدارس امام رضا علیه‌السلام در این شهرستان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سید مرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی جلسه شورای اداری شهرستان سرخس در فرهنگسرای بزرگ امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

 

امام‌جمعه شهرستان سرخس در این جلسه بابیان اینکه نقش خواص در طول تاریخ مؤثر بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ و در بزنگاه‌ها شاهد بودیم هرجایی که خواص سست شدند و به میدان نیامدند، خطرهایی برای اسلام ایجاد شد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ با تأکید بر اینکه سکوت خواص فتنه ۸۸ را شعله‌ورتر کرد، افزود: خواص در فتنه ۸۸ سکوت کردند، درحالی‌که توده‌های مردم حماسه ۹ دی را شکل دادند و جلوتر از خواص حرکت کردند تا اینکه فتنه خاموش شد.

 

وی در ادامه بابیان اینکه اراده و اقدامات جدی برای ریشه‌کن کردن فقر در شهرستان سرخس توسط آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: شهرستان سرخس قدمگاه حقیقی امام رضا علیه‌السلام است، بنابراین از آستان قدس رضوی درخواست داریم که زمینه ایجاد مدارس امام رضا علیه‌السلام در این شهرستان را فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به اینکه تولید و ایجاد اشتغال لبیک به شعار سال رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: به‌زودی با حضور آیت‌الله رئیسی در شهرستان سرخس، شاهد یک تغییر ماهوی در این شهرستان خواهیم بود.

 

فرماندار سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ظرفیت شهرستان سرخس قابل‌مقایسه با گذشته نیست، اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی امروز شاهد امنیت و توسعه پایداری در شهرستان سرخس هستیم.

 

حسین سنجرانی افزود: اعتبارات شهرستان سرخس در حوزه تملک دارایی، استانی، مدیریت بحران و اعتبارات ملی در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 

وی بابیان اینکه مسئولان کشور برای توسعه شهرستان سرخس از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، تصریح کرد: باوجوداینکه شرایط برای ایجاد اشتغال پایدار در سرخس فراهم است، اما بااین‌حال بالاترین نرخ رشد بیکاری در استان را شهرستان سرخس دارد.

 

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلفی در آستان قدس رضوی برای پیگیری مشکلات شهرستان سرخس ایجاد شده است، بیان داشت: امیدواریم با سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان سرخس این پیگیری‌ها و اقداماتی که صورت گرفته عملیاتی و اجرایی شود.

 

سنجرانی اظهار کرد: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیکاران به فرمانداری هستیم و شرکت‌های دولتی در شهرستان هم دیگر ظرفیتی برای پاسخگویی به متقاضیان کار ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با پارک علم و فناوری خراسان داشتیم به‌زودی شعبه‌ای از این پارک در سرخس ایجاد می‌شود تا زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرستان برای توسعه اشتغال فراهم شود.

 

فرماندار سرخس در ادامه عنوان کرد: ۳۸ درصد مردم شهرستان سرخس در بخش کشاورزی، ۵۴ درصد در بخش خدمات و ۸ درصد دیگر نیز در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

 

سنجرانی با تأکید بر اینکه خواسته مردم سرخس از آستان قدس رضوی ایجاد عدالت است، تصریح کرد: مردم شهرستان سرخس نشان داده‌اند که همیشه ضامن موقوفات آستان قدس در این شهرستان هستند.

 

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری کرده است و تا ۵ هزار میلیارد تومان دیگر جای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/