مُهر بی مِهری بر «مسکن مهر سرخس»/ از جاده شنی تا زندگی در میان رتیل و عقرب و مار!
مُهر بی مِهری بر «مسکن مهر سرخس»/ از جاده شنی تا زندگی در میان رتیل و عقرب و مار!
نبود نظارت‌های کافی در مدیریت مسکن مهر شهرستان سرخس، امروز ساکنان این واحدهای مسکونی را گرفتار مشکلات متعددی کرده است و گویا قرار نیست مشکلات «مسکن مهر سرخس» پایانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عملیات ساخت مسکن مهر سرخس در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و فاز اول آن که شامل یک مجتمع ۵۰ واحدی و یک مجتمع ۷۸ واحدی بود پس از سه سال یعنی در سال ۱۳۹۳ تحویل متقاضیان شد.

همچنین فاز دوم مسکن مهر سرخس که یک مجتمع ۱۱۲ واحدی است طبق ادعای برخی مسئولان تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

نبود نظارت‌های کافی در مدیریت مسکن مهر شهرستان سرخس، امروز ساکنان این واحدهای مسکونی را گرفتار مشکلات متعددی کرده است و گویا قرار نیست مشکلات «مسکن مهر سرخس» پایانی داشته باشد.

در این راستا خبرنگار نسیم سرخس، به میان ساکنان واحدهای مسکونی «مسکن مهر سرخس» رفته تا از نزدیک مشکلات شهروندان ساکن این واحدهای مسکونی را جویا شود.

 

از جاده شنی تا زندگی در میان رتیل و عقرب و مار!

یکی از شهروندان ساکن مسکن مهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه پنج سال است که ساکن مسکن مهر سرخس هستم، می‌گوید: در این پنج سال به‌جز باد و خاک و رتیل و عقرب و مار چیز دیگری در این منطقه ندیدیم.

 

وی می‌افزاید: فرزندان ما هم حق دارند که در میان خاک و رتیل و عقرب و مار زندگی نکنند؛ منزل همسایه مار آمده بوده که سه شب آواره این خانه و آن خانه بودند؛ اگر اتفاقی برای فرزندانمان رخ بدهد چه کسی پاسخگوست.

این شهروند تصریح کرد: همسایه دیگرمان در مسیر نامناسب این منطقه و در جاده شنی مسکن مهر تصادف کرد و در پایش پلاتین قرار دادند.

 

وی ادامه داد: معضل گردوخاک و زباله و خطر رتیل و عقرب و مار امروز گریبان گیر ساکنان مسکن مهر سرخس شده است که از مسئولان تقاضا داریم پاسخگوی مطالبات مردم این منطقه باشند.

کانال مقابل مسکن مهر سرخس تبدیل به زباله‌دانی ساکنان شده است

شهروند دیگر ساکن مسکن مهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس،  می‌گوید: کانالی در مقابل مسکن مهر سرخس حدود هشت سال است که ایجاد کرده‌اند و غیرقابل استفاده رها شده است؛ این کانال از طرفی برای فرزندانمان خطرآفرین شده و از طرفی به زباله‌دانی ساکنان تبدیل شده و وضعیت بهداشتی اسف‌باری دارد.

 

وی می‌افزاید: حتی این کانال به پناهگاهی برای کارتون خواب‌ها تبدیل شده و هیچ‌کسی هم پیگیر این موضوع نیست.

ساکنان مسکن مهر جز شهروندان همین شهر هستند!

دیگر شهروند ساکن مسکن مهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس،  اظهار می‌کند: به شهرداری، مسئولان شهرستان و دفتر نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم و مطرح کردیم که ساکنان مسکن مهر هم جز شهروندان همین شهر هستند؛ هفت سال است که هیچ بازدید کارشناسی از سوی مسئولان صورت نگرفته و حداقل انتظار بود که پس از چندین سال مسیر شنی این منطقه آسفالت شود.

 

وی می‌افزاید: جمع‌آوری زباله هم در این منطقه به‌درستی صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب شده است کانال مقابل مسکن مهر به زباله‌دانی برای ساکنان تبدیل شود که امروز وضعیت بهداشتی مناسبی ندارد.

محرومیت مسکن مهر سرخس از خدمات آموزشی و فضای سبز

شهروند دیگر ساکن مسکن مهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، می‌گوید: متأسفانه مسکن مهر سرخس از خدمات آموزشی و فضای سبز هم محروم مانده و برای تفریح فرزندانمان باید این مسیر را تا آن‌طرف شهر طی کنیم تا بتوانیم از پارک آزادگان و یا پارک کودک استفاده کنیم.

 

وی می‌افزاید: شورای سابق شهر سرخس هم وعده‌هایی برای پیگیری ساخت مسجد و فضای سبز به ساکنان دادند که عملی نشد.

 

این شهروند اظهار داشت: برای فضای سبز مسکن مهر سرخس هیچ اقدامی از سوی دستگاه‌های مربوطه نشده و خود ساکنان اقدام به کاشت درخت مقابل منازلشان داشته‌اند.

 

فصل زمستان جلوی خانه‌ها تبدیل به استخر آب می‌شود

وی می‌افزاید: برای پیاده‌روسازی این منطقه هم هنوز اقدامی نشده است؛ با قلوه‌سنگ‌هایی هم که در مسیر وجود دارد حتی نمی‌توان پیاده راه رفت و از طرفی به وسایل نقلیه ساکنان خسارت وارد می‌شود؛ در فصل زمستان هم جلوی خانه‌ها تبدیل به استخر آب می‌شود!

دیگر شهروند ساکن مسکن مهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، می‌گوید: زندگی‌مان را موش‌ها خراب کردند و گردوخاک در این منطقه برخی از ساکنان را دچار مشکلات تنفسی و بهداشتی کرده است؛ از مسئولان درخواست داریم تا حداقل برای آسفالت این منطقه اقدام کنند.

 

وی تصریح می‌کند: از ترس وضعیت بهداشتی بیشتر اوقات به فرزندانمان اجازه نمی‌دهیم که حتی از خانه خارج شوند؛ آیا می‌توانیم بچه‌ها را صبح تا شب در خانه نگه داریم!

 

آماده‌سازی معابر به عهده مالک است

محمد امینی فر، شهردار سابق سرخس که در دوران مسئولیتش برخی از اقدامات را برای رفع مشکلات ساکنان مسکن مهر سرخس پیگیری کرده است در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: آماده‌سازی معابر به عهده مالک است و شهرداری در هر جای شهر ورود کرده برای آماده‌سازی و آسفالت معابر، هزینه آسفالت را از شهروندان دریافت کرده است.

شهردار سابق سرخس افزود: برای مسکن مهر ما همه هزینه‌ها را برآورد و به ساکنان محترم و شرکت پیمانکاری که آنجا کار کرده اعلام کردیم که متأسفانه مبلغ ناچیزی از این مبلغی که ما پیشنهاد دادیم به حساب شهرداری واریز شد، اما علیرغم این مسائل شهرداری تا حد جداول و زیرسازی بسیاری از معابر اقدام کرد و مرحله آسفالت مانده که باید حق و حقوقات شهرداری پرداخت شود.

 

پیگیری دریافت قیر رایگان برای آسفالت مسکن مهر سرخس

وی تصریح کرد: حتی شهرداری برای دریافت قیر رایگان جهت آسفالت مسکن مهر سرخس اقدام کرد و توانستیم موافقت مسکن و شهرسازی را هم بگیریم و معطلی برای این بود که منتظر بودیم سهمیه قیر اختصاص‌یافته آزاد شود تا کار آسفالت را شروع کنیم.

طبق اسناد رسیده به نسیم سرخس، قیر رایگان اختصاص‌یافته به مسکن مهر سرخس آماده تحویل شده و هنوز دستگاه‌های مربوطه برای دریافت آن اقدامی انجام نداده‌اند که در این صورت احتمال جابجایی سهمیه اختصاصی به سایر سایت‌های مسکن مهر سطح استان وجود دارد.

 

پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس به‌عنوان تریبون مردم شهرستان سرخس و بر اساس رسالتی که دارد، همچنان پیگیر رفع مشکلات مسکن مهر سرخس خواهد بود و انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان نیز در قبال مطالبات ساکنان این واحدهای مسکونی خود را مسئول بدانند.

 

گزارش از مهدی علیمیرزایی و احسان بابائی

انتهای پیام/