فعالیت‌ فرهنگی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست/ فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی سرخس ستادی انجام می‌شود
فعالیت‌ فرهنگی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست/ فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی سرخس ستادی انجام می‌شود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست، گفت: قرارگاه فرهنگی شهرستان سرخس این مسئله را اثبات کرده است که با بخشنامه نمی‌توان فعالیت فرهنگی انجام داد، بلکه اقدامات فرهنگی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی و با خلوص نیت ممکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز (چهارشنبه) در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان سرخس که با حضور مسئول ستادهای نماز جمعه کشور برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت امام هادی علیه‌السلام اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی علیه‌السلام، کامل‌ترین سند امام شناسی است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد نماز جمعه سرخس تأکید کرد: فعالیت‌های ستاد نماز جمعه شهرستان سرخس درواقع از روز شنبه شروع و در روز جمعه ختم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه سرخس تشکیل شده و به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌باش برای کارهای فرهنگی است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه سرخس به‌صورت خودجوش و با حمایت خیرین و بدون یک ریال اعتبار دولتی فعالیت می‌کند و عمده فعالیت‌های این قرارگاه با حمایت‌های خیرین انجام می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای شهرستان در این قرارگاه فرهنگی شناسنامه مجزا دارند و در این راستا در هر روستا یک قرارگاه فرهنگی با محوریت روحانی، فرمانده پایگاه بسیج و هیئت‌امنای مسجد روستا ایجاد شده و مدیریت این قرارگاه‌ها نیز بر عهده موسسه مردمی قرآن و عترت شهرستان است.

 

وی عنوان کرد: در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی این قرارگاه‌های فرهنگی برنامه دارند تا بتوانیم یک کار تمیز فرهنگی انجام بدهیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به دهه ولایت تأکید کرد: به همت قرارگاه فرهنگی در ایام عید غدیر ۶۰ مبلغ به روستاهای شهرستان برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعزام می‌شوند.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه عصاره این قرارگاه فرهنگی به نماز جمعه شهرستان سرخس کیفیت بخشیده است، اظهار داشت: نماز جمعه شهرستان سرخس هر هفته با شور و شعف و باانگیزه برگزار می‌شود، چون یک مجموعه پشت سر آن خدمات می‌دهند.

 

وی مسجد سازی را از فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه فرهنگی شهرستان سرخس عنوان کرد و افزود: در روز عید غدیر که سادات اجتماع دارند، حدود سه هزار نفر توسط قرارگاه فرهنگی شهرستان اطعام می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی شهرستان سرخس مجموعه‌ای از نیروهای انقلابی هستند که با هم‌افزایی و به‌صورت خودجوش فعالیت فرهنگی ستادی دارند.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: مجموعه قرارگاه فرهنگی شهرستان سرخس این مسئله را اثبات کرده است که با بخشنامه نمی‌توان فعالیت فرهنگی انجام داد، بلکه فعالیت فرهنگی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی و با خلوص نیت ممکن می‌شود.

 

وی تأکید کرد: امروز فعالیت‌های فرهنگی باید به‌صورت ستادی انجام شود و در راستای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، یک هم‌افزایی در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/