تربیت نیروهای مجاهد در مساجد صورت می‌گیرد/ نسبت به کارکرد سیاسی مسجد غفلت شده است
تربیت نیروهای مجاهد در مساجد صورت می‌گیرد/ نسبت به کارکرد سیاسی مسجد غفلت شده است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نسبت به کارکرد سیاسی مساجد غفلت شده است، گفت: مساجد آغازگر هر حرکت و جنبش سازنده‌ای هستند و تربیت نیروهای مجاهد در مسجد صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به هفته تکریم مساجد به کارکردهای مسجد اشاره و اظهار کرد: جایگاه مساجد و کارکردهای زیاد آن که در گذشته می‌بینیم امروز کمرنگ شده است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: زکریا، مریم و اسماعیل یکی از افتخاراتشان خادمی مسجد بود، بنابراین اگر به دنبال کار خیر هستیم باید جایگاه مسجد را زنده نگه داریم.

 

وی کارکرد حقیقی مساجد را دعوت به خدای متعال دانست و بیان کرد: مساجد محل عبادت است و یاد خدا باید همیشه در مساجد زنده نگه داشته شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس یکی از مهم‌ترین کارکردهای مساجد را بعد سیاسی آن عنوان کرد و افزود: متأسفانه نسبت به کارکرد سیاسی مساجد غفلت شده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اضافه کرد: در صدر اسلام مسجد محل حکومت بود و تمامی مسائل سیاسی دوران پیامبر مکرم اسلام در مساجد مطرح می‌شد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: امروز باید تجمعات و گردهمایی‌ها مهم در خانه خدا برگزار شود و مساجد محلی برای روشنگری و تشکیل حلقه‌های معرفت باشد.

 

وی مساجد را کانون فعالیت‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: از کمک به مستمندان و مسائلی چون ازدواج و واسطه‌گری برای جلوگیری از طلاق باید در مساجد صورت بگیرد و مسجد مأمنی برای برنامه‌های فرهنگی نوجوانان و جوانان باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: نسبت به اتفاقات جامعه هر نهادی مسئول است اما مساجد باید همیشه مأمن باشند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: در زمینه فریادرسی به مشکلات مردم مسجد نقش تأثیرگذاری دارد، همچنان که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مسجد را برای رسیدگی به مشکلات مردم قرار داده بودند.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: افسران جنگ نرم جوانان هستند، بنابراین جوانان باید در محراب مسجد جمع شوند تا نسبت به اتفاقات آگاه شوند.

 

وی تصریح کرد: از مساجد بود که نیروهای فداکار عازم جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند و در حقیقت تربیت نیروهای مجاهد در مساجد صورت می‌گیرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس مسجد را آغازگر هر حرکت و جنبش سازنده‌ای دانست و افزود: یکی از معانی کامل فرمان آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند، همین زنده کردن کارکردهای مساجد است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اظهار داشت: اگر کارکردهای سیاسی، عبادی و تربیتی مساجد فعال باشد، آن‌وقت نوبت به دستگاه‌های فرهنگی نمی‌رسد که فشل هم شده‌اند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه جای کتابخانه در مساجد خالی است، بیان کرد: به‌جز ایجاد  کتابخانه در مساجد باید نسبت به خواندن کتاب هم در مساجد اطلاع‌رسانی شود.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی از مساجد سیلی خورده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و اگر پیروان حضرت امام (ره) در مساجد روشنگری نمی‌کردند، انقلاب به نتیجه نمی‌رسید، بنابراین یکی از توطئه‌های دشمن خالی کردن مساجد است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام (ره) از فانتوم های دشمن نباید هراس داشته باشیم، بلکه باید از خالی بودن مساجد ترسید.

انتهای پیام/