انتقاد فرماندار سرخس از ادارات کل استان/ اعتبارات سرخس خرج حق الزحمه پرسنل ادارات کل استان می شود!
انتقاد فرماندار سرخس از ادارات کل استان/ اعتبارات سرخس خرج حق الزحمه پرسنل ادارات کل استان می شود!
فرماندار سرخس با انتقاد از ادارات کل استان خراسان رضوی که بودجه شهرستان سرخس را برای پرداخت حق الزحمه پرسنل خود استفاده می کنند، گفت: بخشی از اعتبارات شهرستان سرخس در استان هزینه می شود که ما نسبت به این مسئله اعتراض داریم و آنها به همین سادگی حق ندارند اعتبارات را در جایی غیر از شهرستان سرخس استفاده کنند.

حسین سنجرانی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه مهمترین تهدید امروز تهدید اقتصادی است، گفت: اگر بخواهیم خود را مستحکم کنیم باید فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را انجام دهیم.

 

فرماندار سرخس اظهار کرد: بحث اقتصادی یک بحث جدی است و متاسفانه برآیند تلاش ها هنوز رضایت بخش نیست.

 

تعهد امسال شهرستان سرخس در حوزه ایجاد اشتغال پایدار ۹۶۹ نفر است

سنجرانی با بیان اینکه تعهد امسال شهرستان سرخس در حوزه ایجاد اشتغال پایدار حدود ۹۶۹ نفر است، خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال دیگر فقط وظیفه یک وزارتخانه یا سازمان نیست و امروز نباید اداره کار را تنها متولی اشتغال دانست؛ همه ارگان ها باید برای ایجاد اشتغال کار کنند.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرستان سرخس ۶۵۰ میلیارد ریال است، گفت: از لحاظ بودجه ریزی ۶ ماه عقب هستیم.

 

انتقاد فرماندار سرخس از ادارات کل استان

فرماندار سرخس با بیان اینکه در جذب اعتبارات مشکلات زیادی داریم، عنوان کرد: بخش زیادی از اعتبارات شهرستان سرخس مربوط به یک سوم و دو سوم نفت و گاز است و متاسفانه یکی از مشکلاتی که شهرستان سرخس در حوزه اعتبارات با آن مواجه است مسئله ادارات کل در استان است که به دلیل عدم تخصیص اعتباراتشان از اعتبارات شهرستان سرخس برای پرداخت حق الزحمه کارکنان خود استفاده می کنند.

 

سنجرانی ادامه داد: بخش از اعتبارات شهرستان سرخس در استان هزینه می شود که ما نسبت به این مسئله اعتراض داریم و آنها به همین سادگی حق ندارند اعتبارات را در جایی غیر از شهرستان سرخس استفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: حتی اگر قرار است حق الزحمه پرسنل از طریق اعتبارات شهرستان سرخس پرداخت شود باید حق الزحمه پرسنلی پرداخت شود که در شهرستان سرخس مشغول کار هستند.

 

فرماندار سرخس عنوان کرد: امسال با لوله گذاری بیش از ۵۰ کیلومتر، آب به سطح مزارع منتقل می شود.

 

آب شرب ۱۲ روستا از طریق تانکر حمل آب تامین می شود

سنجرانی افزود: در شهرستان سرخس فعلا آب شرب ۱۲ روستا از طریق تانکر حمل آب تامین می شود که امیدواریم در سال آینده آب رسانی از طریق تانکر جمع آوری شود.

 

وی با اشاره به مباحث اجتماعی تصریح کرد: یکی از مسائل در حوزه اجتماعی مسئله کمبود سرانه بین مدارس است که بخشی از ساخت و ساز مدارس دچار مشکل شده است و اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی برای تعمیرات مدارس شهرستان ناکافی است.

 

فرماندار سرخس حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس را نیز دارای مشکلات و کمبودهایی دانست و عنوان کرد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی لقمان حکیم سرخس به عنوان تنها بیمارستان شهرستان در عمل کمتر از ۶۰ تخت خواب دارد.

 

سنجرانی افزود: شرایط اورژانس و بیمارستان از یکدیگر تفکیک نشده است ضمن اینکه بیمارستان با کمبود نیروی متخصص مواجه است و امیدواریم با تقویت نیروی انسانی در مجموعه بیمارستان بتوانیم بخشی از مشکلات آن را رفع کنیم.

 

پل دوم گمرک سرخس آماده افتتاح است

وی در ادامه به حوزه اقتصادی در شهرستان سرخس اشاره کرد و خبر داد: پل دوم گمرک شهرستان سرخس آماده افتتاح است و بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای احداث این پل که باعث افزایش حجم ترانزیت می شود، هزینه شده است.

 

فرماندار سرخس با بیان اینکه رئیس جمهور ترکمنستان خواستار حضور برای افتتاح این پل شده است، گفت: ما نیز از رئیس جمهور کشورمان درخواست کردیم تا برای افتتاح پل دوم گمرگ شهید شوشتری به سرخس سفر کنند.

 

سنجرانی با اشاره به طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری ابراز امیدواری کرد با حضور مسئولان کشور تصمیمات مهمی درباره تبدیل منطقه ویژه به آزاد تجاری گرفته شود.

 

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی کارخانه کاشی و سرامیک سرخس

وی ادامه داد: کارخانه کاشی شهرستان سرخس نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا نیمه اول مهر ماه عملیاتی می شود.

 

فرماندار سرخس با تاکید بر ظرفیت های بالای شهرستان سرخس در حوزه اقتصادی و حمل و نقل تجاری عنوان کرد: یکی از طرح هایی که در حوزه اقتصادی ارائه شده است بحث قطار چین به ایران است که می توان در کمتر از ۲۰ روز ترانزیت کالا از چین به ایران با هزینه کمتر و امنیت بیشتر را انجام داد.

 

سنجرانی در ادامه از افتتاح بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سرخس خبرداد و گفت: این بزرگراه از روستای گنبدلی تا شهر سرخس ایجاد می شود.

 

وی درباره علت نامگذاری این بزرگراه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد زیرساخت های اقتصادی در شهرستان سرخس نقش زیادی داشتند.

 

افتتاح مجتمع فرهنگی و استخر فرهنگیان در هفته دولت

فرماندار سرخس همچنین از افتتاح مجتمع فرهنگی و استخر فرهنگیان شهرستان سرخس در هفته دولت خبرداد.

 

سنجرانی عنوان کرد: سه منطقه گازی جدید توس، عطار و افشار که در سرخس کشف شده است جزو اولویت های وزارت نفت نیست در حالیکه با فعال سازی این سه منطقه گازی حدود ۵ شغل برای جوانان شهرستان سرخس ایجاد می شود.

 

پیشرفت ۴۰ درصدی سد شوریجه

وی از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث سد شوریجه سرخس خبرداد و یادآور شد: اگر این سد احداث نشود سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از کشور خارج می شود و وزارت نیرو باید هر چه سریعتر نسبت به تامین اعتبار این پروژه مهم اقدام کند.

 

فرماندار سرخس در ادامه از ارسال نامه ای به تولیت آستان قدس رضوی در خصوص شهرستان سرخس خبر داد و توضیح داد: پیرو منشور هفتگانه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توجه به نقاطی که موقوفات آستان قدس رضوی در آن است، نامه ای به تولیت آستان قدس رضوی ارسال کردیم تا با توجه به درآمدهایی که آستان قدس رضوی از موقوفات در سرخس دارد هزینه هایی را در این شهرستان انجام دهد.

 

ارائه ۳۰۰ پیشنهاد به آستان قدس رضوی

سنجرانی بیان کرد: حدود ۳۰۰ پیشنهاد به تولیت آستان قدس رضوی در مورد شهرستان سرخس ارسال کردیم که یکی از این پیشنهادها این بوده است که نحوه واگذاری چاه های کشاورزی به کارگروه ای در شهرستان محول شود.

 

وی افزود: یکی دیگر از پیشنهاد ها ایجاد دارالشفاء توسط آستان قدس رضوی در سرخس است.

 

فرماندار سرخس در پایان به مسئله اختلاس در پست بانک روستای گنبدلی اشاره و اظهار کرد: در این پرونده پرینت حساب یکی از افراد به سه هزار صفحه رسیده است و این پرونده یکی از مهمترین پرونده هایی است که دستگاه قضایی به طور جدی پیگیری می کند و ما نیز پیگیر آن هستیم که حق و حقوقات مردم به آنها برگردد.

انتهای پیام/