اساس حقوق بشر اسلامی آموزه‌های قرآن است/ جانبداری از مستضعفان اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم باشد
اساس حقوق بشر اسلامی آموزه‌های قرآن است/ جانبداری از مستضعفان اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم باشد
امام‌جمعه موقت سرخس گفت: جانبداری از محرومان و مستضعفان و برقراری عدالت باید در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: اساس حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آموزه‌های قرآن است و اینکه طوایف و قبایل مشخص کنند که چه کسی از آن‌ها بر دیگری برتری دارد، ملاک و معیار برتری میان آنان قطعاً تقوا است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: عقیده توحید ناب که ساختار اسلام بر اساس آن پایه‌ریزی شده است، موجب شد تا دولت‌های عضو همکاری‌های اسلامی با ایمان به پروردگار و این عقیده ۱۴ مردادماه را روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام‌گذاری کنند.

 

 آمریکا اولین کشوری است که از بمب اتم استفاده کرد

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به ۱۵ مرداد روز قتل و عام مردم هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا عنوان کرد: آمریکا اولین کشوری بود که از بمب اتم استفاده کرد و ۲۲۰ هزار نفر از مردم هیروشیما و ناکازاکی را با بمباران اتمی قتل و عام کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار تصریح کرد: مطبوعات و خبرنگاران باید از دامن زدن به خبرهای کذب که کار نابجایی است، خودداری کرده و با انعکاس اخبار امیدبخش، اراده و عزت را در دل مردم توانایی بخشند.

 

امنیت حجاج باید محفوظ بماند

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران حج بیان داشت: امنیت حجاج برای ما مهم است و جمهوری اسلامی هیچ‌گاه حادثه منا را فراموش نخواهد کرد، بنابراین امنیت، عزت و رفاه حجاج باید محفوظ بماند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس اظهار کرد: وحدت اسلامی در تمامی زمان‌ها و به‌خصوص در موسم حج باید موردتوجه مسلمانان باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: دشمنان میلیاردها دلار خرج اختلاف‌افکنی میان مسلمانان می‌کنند و برای اجرای این عمل گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده را به وجود می‌آورند.

 

مسلمانان هزینه‌های زیادی در مسئله تفرقه می‌پردازند

حجت‌الاسلام اکبری نیا بابیان اینکه امروز مسلمانان هزینه‌های زیادی را در مسئله تفرقه می‌پردازند، عنوان کرد: از اختلاف بین مسلمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی سود می‌برند، بنابراین هر شخص و یا گروهی به این اختلاف‌افکنی کمک کند در این جرم شریک است.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) که فرمودند، «حج بی برائت، مقبول نیست»، اظهار داشت: اگر مسئله برائت که دستور صریح قرآن است را مسلمانان جامه عمل بپوشانند و در گردهمایی حج برائت از مشرکین را انجام دهند، حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه هیچ اثری نخواهد داشت.

 

امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه بازار گردی در موسم حج هیچ جایگاهی ندارد، افزود: حجاج در موسم حج باید تلاش کنند تا بیشترین بهره را از زیارت خانه خدا ببرند و از بازار گردی پرهیز کنند.

 

جانبداری از مستضعفان اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم باشد

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم  حکم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان داشت: جانبداری از محرومان و مستضعفان و برقراری عدالت باید در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم باشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های عظیم کشور، صراحت در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، توجه به تولید و اشتغال  و اجرای اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار رئیس‌جمهور دوازدهم قرار گیرد.

انتهای پیام/