رشد ۹ برابری تولید گوگرد بنتونیتی پالایشگاه سرخس
رشد ۹ برابری تولید گوگرد بنتونیتی پالایشگاه سرخس
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از رشد 9 برابری تولید محصول گوگرد بنتونیتی این مجتمع گازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در همایش ترویج کود گوگرد بنتونیتی در بین کشاورزان که به میزبانی این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۰ تولید محصول گوگرد به‌صورت پاستیل و گرانول سازی به سبد فروش محصولات این شرکت افزوده شد و از سال ۹۲ با ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مصارف داخلی، این مهم در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: در سال ۹۴ پروانه بهره‌برداری تولید گوگرد بنتونیتی از موسسه آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی اخذ شد تا با افزایش تولید این محصول نیاز کشاورزان در این راستا تأمین کنیم.

 

منبتی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه محصول گوگرد بنتونیتی فی‌مابین شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و جهاد کشاورزی خراسان رضوی منعقد شد و خوشبختانه امروز شاهد توسعه و ترویج این محصول در بین کشاورزان هستیم.

 

وی تأکید کرد: این محصول می‌تواند راندمان واحد سطح در هکتار  را افزایش دهد و در اصلاح خاک بسیار مؤثر است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بابیان اینکه در کشور ما سالانه دو میلیون مترمکعب فرسایش خاک را شاهد هستیم بیان کرد: اگر قیمت هر مترمکعب خاک را ۳۰ دلار در نظر بگیریم حدود ۶۰ میلیارد دلار خسارت به کشورمان وارد می‌شود.

 

منبتی اظهار امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ استفاده از محصولات گوگردی در کشور ضمن جلوگیری از خام فروشی باعث آبادانی میهن اسلامی و رونق بخشیدن حوزه کشاورزی باشیم.

 

مدیرعامل پالایشگاه خانگیران ادامه داد: در سال گذشته متوسط تولید روزانه محصول گوگرد بنتونیتی ۳۰ تن بوده است که در حال حاضر به ۲۷۰ تن رسیده است و این موضوع نشان از رشد ۹ درصدی تولید این محصول است و امیدواریم با توجه به بازار مصرف به ظرفیت اسمی ۴۵۰ تن دست پیدا کنیم.

 

وی همچنین از فراهم شدن فروش گوگرد مذاب به سرمایه‌گذاران داخلی خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری، تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و عرضه به بازار هدف را دارند در این زمینه آمادگی وجود دارد تا گوگرد مذاب در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی قرار بگیرد.

انتهای پیام/