اقدامات ظالمانه اسرائیل، انتفاضه جدیدی را رقم می زند/ حضور گسترده مردم در اجتماعات برای دشمن شکننده است
اقدامات ظالمانه اسرائیل، انتفاضه جدیدی را رقم می زند/ حضور گسترده مردم در اجتماعات برای دشمن شکننده است
امام جمعه موقت سرخس با تاکید بر اینکه اقدامات ظالمانه اسرائیل، انتفاضه جدیدی را رقم می زند، گفت: تمام تلاش قلدرهای دنیا برای این است که اسرائیل امنیت داشته باشد و اقدامات حاشیه ای در عراق و سوریه به خاطر تامین امنیت رژیم منحوس صهونیستی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به دهه پر خیر و برکت کرامت اظهار کرد: تمامی خاندان پیامبر مکرم اسلام کریم بوده و هم دارای کرامات بزرگ اخلاقی و هم فریادرس نیازمندان هستند.

 

امام جمعه موقت سرخس با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور توسط آیت الله طالقانی افزود: آیت الله طالقانی سالیان سال در زندان ها برای زمینه سازی نظام اسلامی زیر شکنجه بود و وقتی هم از زندان آزاد شد، جسم سالمی نداشت.

 

حجت الاسلام شریعتی تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام (ره)، زبان آیت الله طالقانی همچون شمشیر مالک اشتر بود.

 

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام به حضور در اجتماعات اهمیت زیادی می دهد و یکی از این اجتماعات نماز جمعه است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: نماز جمعه، نمازی سیاسی و معنوی است و هر چه حضور مردم در این اجتماع باشکوه تر باشد، برای کوبیدن دشمن موثرتر و شکننده تر است.

 

امام جمعه موقت سرخس عنوان کرد: وقتی جمعیت زیادی برای عبادت خدای واحد و پیوند دینی بین خودشان اجتماع می کنند، قطعا در دل دشمن ایجاد ترس می کند.

 

حجت الاسلام شریعتی ادامه داد: نماز جمعه مرکز آگاهی دهندگی و مرکز دعوت مردم به تقوا است و امام جمعه باید مردم را در هر دو خطبه به تقوا، پاکی و وحدت و خودسازی دعوت کند.

 

وی به اجتماع مسلمانان در مراسم حج اشاره کرد و افزود: در حج از تمامی کشورهای اسلامی اجتماع می کنند که هم برا ی قدرت و عظمت اسلام و هم برای مقابله با دشمنان موثر است، اما متاسفانه با مدیریت دولت های وابسته و مزدور این عظمت خودش را نشان نمی دهد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به مسئله فلسطین که مسئله اول جهان اسلام است اشاره و تصریح کرد:‌ در دو هفته گذشته در پی عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی در داخل محوطه مسجد الاقصی، دو نفر از صهیونیست ها به هلاکت رسیدند که این اقدام آغازی برای انتفاضه جدید است.

 

امام جمعه موقت سرخس ادامه داد: تمام تلاش قلدرهای دنیا این است که اسرائیل امنیت داشته باشد و اقدامات حاشیه ای در عراق و سوریه به خاطر تامین امنیت رژیم منحوس صهونیستی است.

 

حجت الاسلام شریعتی تاکید کرد: جنگ شیعه و سنی و جنگ های نیابتی در منطقه به این دلیل است که مسئله فلسطین فراموش شود.

 

وی تصریح کرد: دولت های عربی همچون عربستان سعودی که روزی خود را سردمدار مبارزه با اسرائیل معرفی می کرد، امروز در تمامی جنایت های صهونیست ها مشارکت دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: مقاومت فلسطینیان امروز جلوی اقدامات ناجونمردانه و ظالمانه رژیم صهونیستی در مسجدالاقصی را گرفته است و قطعا اگر این اقدامات ادامه داشته باشد، انتفاضه جدیدی آغاز خواهد شد.

 

امام جمعه موقت سرخس تصریح کرد: وظیفه مسلمانان است که از قبله اول مسلمین حمایت کنند و نگذارند صهیونیست پلید به اهداف شوم خودش دست پیدا کند.

انتهای پیام/