قرارگاه فرهنگی نماز جمعه باید آماده خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشد
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه باید آماده خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشد
امام‌جمعه سرخس با اشاره به این تعبیر مقام معظم رهبری که «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است»، گفت: نماز جمعه یک قرارگاه است و همیشه باید آماده خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: نماز جمعه هر هفته باعث بصیرت افزایی می‌شود و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه تبیین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ افزود: نماز جمعه تریبونی بی‌نظیر در زمینه ارتباط چهره به چهره با مردم است.

 

وی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلی ذِکْرِ اللَّهِ»، خاطرنشان کرد: نماز جمعه هم ذکر خداوند است و هم دربردارنده فضل الهی است و طبق روایات به‌عنوان حج فقرا شناخته می‌شود بنابراین برای برپایی باشکوه نماز جمعه تلاش کرد.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار کرد: نماز جمعه دانشگاهی است که در آن درس سیاست و دیانت داده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ، نماز جمعه را حلقه وصل بین مردم و حکومت عنوان کرد و افزود: خواسته‌های مردم از تریبون نماز جمعه به گوش حاکمان و دولتمردان می‌رسد.

 

وی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا در عرصه نماز جمعه شاهد حضور حداکثری مردم در نماز جمعه باشیم؛ نماز جمعه از شئون ولایت است و اگر امام‌جمعه را امام جامعه انتخاب نکند امام‌جمعه مشروعیت ندارد.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: امام جامعه کوثر جامعه است و نماز جمعه خیر کثیر است و این دو وقتی به هم مرتبط می‌شوند یک چشمه ساری و جاری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به این تعبیر مقام معظم رهبری که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، تصریح کرد: نماز جمعه یک قرارگاه است و همیشه باید آماده خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

 

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان سرخس شاهد یکی از بهترین نماز جمعه‌ها با توجه به جمعیت شهرستان و میانگین سنی هستیم و به‌عنوان نماز جمعه‌ای با حضور قشر جوان شناخته می‌شویم، ضمن اینکه رویکرد نماز جمعه توجه به جوانان است.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: قرارگاه نماز جمعه فقط به روز جمعه بسنده نمی‌شود و از شنبه تا جمعه در تمام روستاها قرارگاه فرهنگی داریم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: برخی می‌گویند اعتبارات برای کار فرهنگی نیست درحالی‌که این توجیه است؛ قرارگاه فرهنگی نماز جمعه سرخس بدون یک ریال بودجه دولتی در سال حدود یک میلیارد تومان خدمات فرهنگی به شهرستان ارائه می‌کند.

 

وی اظهار داشت: ساخت مسجد، ساخت خانه عالم، توزیع بسته‌های فرهنگی، ایجاد اشتغال و حمایت از دانش آموزان نخبه که بی‌سرپرست هستند از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه فرهنگی شهرستان سرخس است که با حمایت مجمع خیرین سالانه در حال فعالیت است.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان از سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر تولیت آستان قدس رضوی تصمیماتی برای شهرستان سرخس اتخاذ شود که برای مردم راهگشا باشد.

انتهای پیام/