«کشف حجاب» توطئه‌ای انگلیسی بود/ مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند
«کشف حجاب» توطئه‌ای انگلیسی بود/ مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند
امام‌جمعه موقت سرخس توجه به مسئله عفاف و حجاب را توصیه صریح قرآن دانست و گفت: در جامعه‌ای که تجلی مشارکت عمومی است باید مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در مراسم راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در سرخس اظهار کرد: آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب همه مردم و حتی پیغمبر اکرم را خدای متعال امر می‌کند تا در مسئله عفاف و حجاب بی‌تفاوت ننشینند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس توجه به مسئله عفاف و حجاب را توصیه صریح قرآن دانست و افزود: ۲۱ تیر ۱۳۱۴ فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد، یکی از اوراق ننگین تاریخ دوران حکومت رضاخان است.

 

وی تصریح کرد: اگر امت اسلامی به استحکام حکومت و استحکام پایه‌های نظام خودش می‌اندیشد، راهی جز این ندارد که به احکام نورانی قرآن عمل کرده و به آن جامه عمل بپوشاند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با تأکید بر اینکه مردم و زن، مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب باید احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که تجلی مشارکت عمومی است باید در ترویج عفاف و حجاب همه شرکت کنند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان داشت: کشف حجاب توطئه‌ای انگلیسی بود که چند پادشاه بی‌عرضه ازجمله آتاتورک، رضاشاه و امان‌الله خان مأمور به اجرای آن شدند که این اقدام موجب مخالفت و اعتراض مراجع و روحانیون در شهرهای مختلف قرار گرفت.

 

وی کشف حجاب را خلاف حکومت اسلامی و موازین شرعی و دینی دانست و اظهار کرد: در پاسخ به این توطئه مردم مشهد در مسجد گوهرشاد قیام کردند و در این قیام بیش از دو هزار نفر به شهادت رسیدند و در این فاجعه جان خودشان را از دست دادند و بیش از ۱۵۰۰ نفر انسان ارزشمند و علمای بزرگوار دستگیر و به زندان‌ها فرستاده شدند و این نشان می‌دهد که علما و مراجع و شهدای ما احساس مسئولیت کردند و در مقابل این توطئه ساکت ننشستند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا اضافه کرد: حکومت اسلامی برای اجرا و گسترش احکام و ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب دینی تشکیل شد، بنابراین نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای از اجرای دستورات الهی سر باز زد و بهانه به دست دشمن داد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس اظهار داشت: تکلیف دولت‌های اسلامی است که امربه‌معروف و نهی از منکر کنند و این ‌یکی از نشانه‌های حاکمان اسلامی باید باشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با تقدیر از ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و سپاه شهرستان برای برگزاری راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته در پارک کودک، تصریح کرد: می‌طلبد دولتمردان ما در مسئله عفاف و حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر نقش پررنگ‌تری داشته باشند و همچون مردم در این صحنه‌ها حضور یابند.

 

وی تأکید کرد: راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب توجه به احکام نورانی قرآن و ارزش‌های اسلامی است و اجرای این برنامه‌ها نشان می‌دهد که چه کسانی برای اجرای احکام نورانی قرآن شب و روز نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس در پایان بیان داشت: امیدواریم نسبت به این مسائل مهم مسئولان ادارات دولتی ما هم احساس مسئولیت کرده و بی‌تفاوت در این امر نباشند و همراهی کنند.

انتهای پیام/