بهره‌برداری از مجهزترین اتاق بحران شرکت ملی گاز ایران در شمال شرق کشور
بهره‌برداری از مجهزترین اتاق بحران شرکت ملی گاز ایران در شمال شرق کشور
رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از افتتاح مجهزترین اتاق بحران شرکت ملی گاز ایران در این مجتمع گازی خبر داد.

سید اسماعیل قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به مخاطرات بالقوه‌ای که در این مجتمع گازی وجود دارد، لزوم احداث اتاق بحران مجهز به سیستم‌های موردنیاز در مواقع بحران بسیار ضروری بود که با حمایت‌های همه‌جانبه مدیرعامل و پیگیری‌های مسئولان ارشد و با تعامل و همکاری تمامی واحدهای شرکت این موضوع تحقق یافت.

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه گاز سرخس افزود: این مجموعه در راستای مدیریت بحران و حوادث پالایشگاه ناشی از فرآیندهای گازی ازجمله انفجار، حریق، نشت گازهای قابل اشتعال و سمی در واحدهای عملیاتی و فرآیندی و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل احداث شده است.

 

وی در ادامه به تجهیزات فنی اتاق مدیریت بحران اشاره و تصریح کرد: برای هر یک از اعضای کمیته مدیریت بحران امکانات ارتباطی داخلی و خارجی شرکت و همچنین دسترسی به شبکه اتوماسیون اداری، اینترنت، رصد واحدهای عملیاتی توسط دوربین‌های نظارتی و حفاظت الکترونیک و دسترسی به‌تمامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی داخل کشور فراهم شده است.

 

قادری همچنین به برگزاری مانورهای عملیاتی در پالایشگاه خانگیران اشاره کرد و اظهار داشت: از این مکان با استفاده از دوربین‌های نظارتی امکان رصد میدانی حوادث در واحدهای عملیاتی و محیط‌های پیرامونی پالایشگاه وجود دارد که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان، حوادث را کنترل و عملیات امداد و نجات را مدیریت نماییم.

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه گاز سرخس خاطرنشان کرد: حسب برنامه‌ریزی‌های لازم و به‌منظور حفظ آمادگی و توان مقابله با بحران‌ها، وضعیت اضطراری در نوع الف، ب و ج اعلام و طبق دستورالعمل‌های صادره مدیریت می‌شوند.

 

تولیدات پالایشگاه گاز سرخس شامل گاز طبیعی، گوگرد و مایعات گازی است و گاز طبیعی شش استان حوزه شمال و شمال شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان توسط این پالایشگاه تأمین می‌شود.

انتهای پیام/