«آتش به اختیار» یعنی دغدغه فرهنگی تبدیل به مطالبه عمومی‌ شود/ شهید بهشتی الگویی تمام‌عیار برای قاضی مملکت اسلامی است
«آتش به اختیار» یعنی دغدغه فرهنگی تبدیل به مطالبه عمومی‌ شود/ شهید بهشتی الگویی تمام‌عیار برای قاضی مملکت اسلامی است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فرمان «آتش به اختیار» به معنای اقدام و عمل است، گفت: اگر نقاط ضعف فرهنگی شناسایی نشود و کار مخلصانه و خودجوش فرهنگی صورت نگیرد، شکارچی یونسکو از بچه‌های ما صید می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: زندگی شهید بهشتی یک الگوی تمام‌عیار برای قاضی در مملکت اسلامی است؛ شهید مظلومی که نه تشنه قدرت بلکه تشنه خدمت بود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در این دنیای بی‌ارزش که خداوند توفیقی برای خدمت به انسان داده اگر تشنه قدرت باشد، هم در مسیر دنیا و هم در مسیر آخرت ذلیل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کسانی که به دنبال خدمت هستند از ملامت و تهمت و ناسزا نمی‌ترسند و دغدغه‌شان این است که دستورات خداوند را اجرا کنند.

 

ارژنگ بیان داشت: در مظلومیت شهید بهشتی همین بس که در داخل کشور با توطئه، عده‌ای علیه ایشان شعار دادند، اما دغدغه این شهید مظلوم استمرار نظام اسلامی و احکام الهی بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مجموعه‌های قضایی باید ملجأ ستمدیدگان باشند، عنوان کرد: خلأهای فرهنگی زیاد است، اما باید به‌جایی برسیم که دستگاه قضایی پناهگاه ستمدیدگان باشد تا حقی از آن‌هایی که هیچ قدرتی ندارند ضایع نشود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر، اظهار داشت: معنی «آتش به اختیار» یعنی اینکه در تمامی کشور باید جوانان ما و کسانی که اهل اندیشه هستند، با ابتکار خودشان کار فرهنگی را به‌پیش ببرند و نقاط ضعف فرهنگی را شناسایی و برای آن چاره داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: وقتی این اصطلاح را مقام معظم رهبری در ادبیات سیاسی کشور وارد کردند، متأسفانه عده‌ای باز به خاطر اینکه سنگ‌اندازی کنند از این فرمان تعبیر به بی‌قانونی کردند، اما قطعاً نیروهای متدین و انقلابی و بسیجی اهل فحش و ناسزا و کار بی‌قانونی نیستند.

 

ارژنگ افزود: کار تمیز که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند، همان کار هدفمندی است که با نیازسنجی انجام بگیرد و ارزشی و مخلصانه و با پشتکار باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: اگر چنین کار تمیزی توسط این اقشار انجام شود، تبدیل به مطالبه عمومی می‌شود و آن‌وقت پوچ اندیشان نمی‌توانند به این کار تمیز فرهنگی ایراد وارد کنند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار کرد: پوچ اندیشان همان کسانی هستند که دغدغه مسائل فرهنگی و ارزش‌های اسلامی را به حاشیه می‌برند.

 

وی بیان داشت: یک خواننده‌ای که به‌نظام اسلامی پشت کرده و به بیگانه پناه برده، اگر انتقادی بکند ۲۰ نشریه از حرف او به آزادی بیان تعبیر می‌کنند و از او حمایت می‌کنند، اما اگر کسی انتقادی به خاطر مسائل اساسی کشور داشته و نقد او خیرخواهانه باشد، همین رسانه‌ها فرد منتقد را مورد هجمه قرار می‌دهند و سیبل انتقادات قرار می‌گیرد.

 

ارژنگ در ادامه بابیان اینکه امروز نباید اجازه داد که علما و بزرگان ما مانند شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی ترور شخصیت شوند، افزود: امروز کسانی که الفبای اسلام را نمی‌شناسند در مورد شخصیت‌های ما اظهارنظر می‌کنند، اما خودمان از شخصیت‌ها و بزرگان کشورمان یادی نمی‌کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فرمان «آتش به اختیار» را نمی‌توان با بخشنامه به‌پیش برد، تصریح کرد: باید امربه‌معروف و نهی از منکر صورت بگیرد و مجموعه‌های خودجوش فرهنگی مخلصانه، ضعف‌های فرهنگی را شناسایی کنند و مساجد و گروه‌های خودجوش فرهنگی مردمی حمایت شوند.

 

وی بابیان اینکه معنای «آتش به اختیار» اقدام و عمل است، اظهار کرد: اگر نقاط ضعف فرهنگی شناسایی نشود و کار مخلصانه و خودجوش فرهنگی صورت نگیرد، شکارچی یونسکو از بچه‌های ما صید می‌گیرد.

انتهای پیام/