پل سرخس-سرخس سرآغاز فصلی نو در روابط عشق‌آباد-تهران است
پل سرخس-سرخس سرآغاز فصلی نو در روابط عشق‌آباد-تهران است
رئیس‌جمهور ترکمنستان گفت: روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری «عشق‌آباد» و «تهران» از سطح بالایی برخوردار است و بهره‌برداری از پل جدید سرخس-سرخس فصل جدیدی را در این زمینه ایجاد می‌کند.

به گزارش نسیم سرخس، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان صبح دیروز در برنامه «وطن» گفت: روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری «عشق‌آباد» و «تهران» از سطح بالایی برخوردار می‌باشد و راه‌اندازی پل جدید «سرخس-سرخس» فصل جدیدی را در این زمینه ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: با اجرای مشترک طرح‌های زیربنایی در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا، زمینه لازم جهت فعال سازی اقدامات مثبت در راستای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه بین ۲ کشور فراهم می‌شود.

 

رئیس جمهور ترکمنستان افزود: اشتراکات زیاد فرهنگی، سنتی و تاریخی بین ملت ترکمن و ایران اساس و پایه روابط حسن همجواری بین ۲ کشور هستند.

 

بردی‌محمداف با تأکید بر اهمیت اجرای طرح‌های مشترک زیربنایی در عرصه‌های مختلف، گفت: در حال حاضر راه آهن «تجن-سرخس-مشهد»، خطوط لوله گاز «کرپجه – کردکوی» و «سرخس- خانگیران»، سد «دوستی» و سایر طرح‌های مشترک صنعتی و تولیدی در راستای تحکیم و گسترش مناسبات بین ترکمنستان و ایران هستند.

 

رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به موقیعت جغرافیایی ترکمنستان و ایران در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا در منطقه و فرامنطقه، گفت: راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده و عنصر مهم کریدور شمال-جنوب می‌باشد.

 

سفیر ایران در «عشق‌آباد» هفته پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان گفت: عملیات ساخت پل جدید سرخس-سرخس در ۲ طرف مرز به پایان رسیده‌ و در آینده نزدیک قرار است با حضور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان رسماً به بهره‌برداری برسد.

 

سفیر ایران تصریح کرد: اجرایی پل دوم پایانه مرزی سرخس-سرخس بر اساس موافقت‌نامه دوجانبه بین ترکمنستان و ایران به صورت مشارکتی توسط پیمانکاران ایرانی ساخته شده‌‌ است.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/