هشتمین یادواره شهدای کارگری خراسان رضوی برگزار شد
هشتمین یادواره شهدای کارگری خراسان رضوی برگزار شد
هشتمین یادواره سردار رشید اسلام شهید عبدالحسین برونسی، شهدای کارگری استان خراسان رضوی و شهرستان سرخس صبح امروز در مسجد امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، روزهای عزیر و بابرکتی است؛ عید در عید و مناسبت های شریف و ارزشمند؛ ماه شعبان و ایام بزرگداشت متولیان تولید و اشتغال و کار؛ روز کارگر و روزهای بزرگداشت مقام معلم.

 

اردیبهشت؛ ماهی که گلوله تزویر و تعصب و جهالت گروه فرقان، فرق استاد مطهری را نشانه رفت و شهید و شهادت مسیری شد تا همه اقشار مردم برای دفاع از دین و کشور سینه سپر کنند و کارگران عرصه تولید هم همراه و هم دوش سایر اقشار به میدان نبرد علیه زور و استکبار شتافتند.

 

هشتمین یادواره سردار رشید اسلام شهید عبدالحسین برونسی، شهدای کارگری استان خراسان رضوی و شهرستان سرخس با حضور سراسر از عشق و شعور مردم شهید پرور شهرستان سرخس و مسئولان لشکری و کشوری صبح امروز در مسجد امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

 

امام جمعه شهرستان سرخس در این مراسم از لزوم استفاده از پتانسیل و استعداد ناب جوانان کشور گفت و اضافه کرد: حضور پرشکوه و با صلابت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح، موجبات توسعه کسب و کار و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ افزود: باید به کسی رای بدهیم که با بصیرت بوده و اولویت ها و ظرفیت های داخلی را بشناسد و ولایت شعار نباشد.

 

در جمع بسیج کارگری شهرستان و مردم عزیز سرخس، حمید کلانتری معاون وزیر کار هم با عنوان ضرورت تکریم مقام شهید و شهادت و کار در اسلام، شهدا را روزی خوار درگاه الهی و نگه دارنده و حافظ انقلاب و ارزش ها دانست و شهیدان برونسی و بابانظر را اسوه های برتر برای نسل امروز عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال جدید نقش کار و کارگری در رونق کشور بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: تولید و اشتغال و صنعت و کشاورزی رمز و علت استقلال کشوری بوده که متعلق به همه مردم است.

 

معاون وزیر کار اظهار داشت: ما وظیفه داریم اشتغال را به روستا ببریم و از روستاها اشتغال را شروع کنیم و دولت هم در این راستا باید حرکت کند.

 

کلانتری بیان کرد: در دوران انقلاب نشدن ها را به شدن تبدیل کردیم و جنگ تحمیلی نمونه بارز خواستن بود.

 

وی به مسئله انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و پیشرفت کشور می شود.

 

معاون وزیر کار اظهار داشت: مشارکت مردمی یکی از سرمایه های اجتماعی است و با حضور پرشور مردم، دولتی که سر کار خواهد آمد، قوی تر و مصمم تر می تواند وظایف و کار خود را انجام دهد.

 

در فضای معطر یادواره شهدای کارگری و در ادامه مراسم فاطمه برونسی، دختر بزرگوار سردار شهید عبدالحسین برونسی به بیان ویژگی های پدر اشاره کرد و گفت که التزام به لقمه های حلال از خصوصیت بارز شهید بود.

 

از تقید پدر به حلال و حرام و دین گفت؛ از کسی که با بیل و کلنگ از سرگذر از کارگری شروع کرد و الگوی همه شد؛ الگویی که حضرت زهرا (س) را مادر خودشان می دانست.

 

از خاطرات و عزت و عظمت پدر گفت و افزود: تمام حرف پدرم این بود که اطاعت از ولایت اطاعت از خداوند است.

 

بصیرت را برایمان تعریف کرد و گفت: بصیرت همان اطاعت از امام خامنه ای (حفظه الله) است.

 

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور نیز در ادامه حضور در مجلس و محفل شهدا را توفیق خدا و نشانه لیاقت دانست؛ از شهید شاخص جامعه کارگری کشور در سال ۹۶، شهید علی رضائیان گفت؛ شهیدی که ۲۹ بار به خاطر روحیه انقلابی که داشت و تحت تعقیب ساواک بود، محل سکونت خود را تغییر داد.

 

محمد ابراهیم کریمی خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار شهید کارگری کشور و ۲۰۰ شهید کارگری استان خراسان رضوی نشان می دهد که کارگران ما نه تنها در عرصه تولید فعال بودند که وظیفه خود دانستند، اسلحه به دست بگیرند و از کشور دفاع کنند.

 

در پایان این مراسم از خانواده شهدای کارگری استان و سرخس، همسران شهید برونسی و بابانظر و سه کارگر برتر شهرستان سرخس تجلیل شد.

 

گزارش: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/