رشد ۲۱ درصدی تزریق گاز به مخزن شوریجه سرخس
رشد ۲۱ درصدی تزریق گاز به مخزن شوریجه سرخس
مدیر عملیات پالایشگاه گاز سرخس بابیان اینکه این پالایشگاه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه تعمیرات اساسی و استفاده بهینه از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در زمستان 95، جزو پایدارترین پالایشگاه‌های گاز کشور بوده است، گفت: مخزن ذخیره‌سازی شوریجه نقطه عطف پایداری گاز در شمال و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمد فرزانه مقدم با ارائه آماری در زمینه تولیدات این پالایشگاه در سال ۹۵ اظهار کرد: در سال گذشته میزان گاز پالایش‌شده ۱۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون مترمکعب بوده و گوگرد تولیدی آن به میزان ۶۰۰ هزار و ۲۷۶ تن با درجه خلوص ۹۹ ممیز ۹۷ درصد است و این پالایشگاه در تولید گوگرد مقام اول کشور را از آن خود کرده است.

 

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تصریح کرد: همچنین ۹۰ هزار مترمکعب مایعات گازی در این مجتمع گازی استحصال‌ شده است.

 

وی در ادامه به نقش و جایگاه واحد ذخیره‌سازی شوریجه D در تأمین سوخت زمستانی اشاره کرد و بیان داشت: تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در سال ۹۵، یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال ۹۴، رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 

فرزانه مقدم خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون مترمکعب گاز از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه برداشت شده است که نسبت به سال ۹۴ از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است و علی‌رغم قطع موقت گاز ترکمنستان، هیچ‌کدام از مصرف‌کننده‌های خانگی مسیر سرخس- نکا این قطعی را احساس نکردند و پالایشگاه نیز با افت فشار مواجه نشده و پایداری بهینه خود را حفظ کرد.

 

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار داشت: در سال جدید و با تکیه‌بر تجارب موفق قبلی افزایش ۲۰ درصدی ذخیره‌سازی مورد هدف قرار گرفته است.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، پایداری تولید پالایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این موضوع به‌طور کامل محقق شود.

انتهای پیام/