شبکه‌های اجتماعی، شمشیر دو لبه…
شبکه‌های اجتماعی، شمشیر دو لبه…
بروز و ظهور انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی در ایران که همه قدرت‌های جهان را از ترس ظهور ابرقدرتی دیگر به وحشت انداخت باعث شد تا این نظام از‌‌ همان ابتدای شکل‌گیری در کنار دوستان صمیمی خود درصحنه بین‌المللی، دشمنانی نیز داشته باشد.

به گزارش نسیم سرخس، بروز و ظهور انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی در ایران که همه قدرت‌های جهان را از ترس ظهور ابرقدرتی دیگر به وحشت انداخت باعث شد تا این نظام از‌‌ همان ابتدای شکل‌گیری در کنار دوستان صمیمی خود درصحنه بین‌المللی، دشمنانی نیز داشته باشد.

 

دشمنانی قسم‌خورده که برای نابودی این انقلاب به هر توطئه‌ای دست‌زده و برای شکست آن از هر طرح و نقشه‌ای استفاده کردند.

 

نمونه این دشمنی‌ها که بیشتر توسط ابرقدرت‌های بزرگ نظامی و غول‌های اقتصادی جهان برای چپاول کشور غنی ایران با نعمت‌های بزرگ خدادادی شکل گرفت جنگ تحمیلی هشت‌ساله علیه ملت غیور ایران به‌وسیله‌ی صدام است.

 

جنگی ناجوانمردانه که بسیاری از جوانان قهرمانان بزرگ این مرزوبوم را از ما گرفت، جنگی که ملت متمدن، غیور، مؤمن و انقلابی را با دستان خالی به نبرد با کشورهای بزرگ دنیا وا‌داشت تا خون در مقابل شمشیر بایستد و طعم پیروزی بچشد.

 

تغییر تاکتیک در طرح دعوا با ملت ایران

اما امروز دیگر ملت بزرگ ایران جنگ هشت‌ساله را پشت سر گذاشته و دیگر خبری از صدای هرروزه توپ و تانک نیست دیگر دشمن ظاهراً آرام شده و سر در آستین سکوت فروبرده است.

 

اما آیا در حقیقت نیز دیگر دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم از دشمنی با این ملت پشیمان شده‌اند؟

 

ولی آنچه درواقع دیده می‌شود تغییر تاکتیک در طرح دعوا با ملت ایران است امروز جنگ فیزیکی به جنگ رسانه‌ای، تبلیغات، فرهنگ و در یک‌کلام جنگ نرم بدل شده است.

 

بروز و ظهور فناوری در عصر ارتباطات، ملت ایران را به جنگی تمام‌عیار بافرهنگ غربی فرامی‌خواند.

 

جنگی فرهنگی برای مبارزه با بدحجابی، بی‌بندوباری، تزلزل بنیان خانواده، فساد مالی و اداری و ترویج لاابالی‌گری و

فساد اخلاقی است.

 

رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها بر این مهم تأکید کردند و فرمودند: دشمن از راه اشاعه‌ى فرهنگ غلط، فرهنگ فساد و فحشا، سعى مى‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کارى که دشمن ازلحاظ فرهنگى مى‌کند، یک تهاجم فرهنگى بلکه باید گفت یک ««شبیخون فرهنگى» «یک غارت فرهنگى» و یک «قتل‌عام فرهنگى» است.

 

فرماندهان جنگ مجازی در ایران

در میان هیاهوی ایجادشده در دنیای کنونی انگار مردان و زنانی غیور در گوشه و کنار این مرزوبوم آرام برای جنگ نرم دشمن سنگر چینی و این جنگ نابرابر و سخت را فرماندهی می‌کنند.

 

زنان و مردانی از جنس ایمان و با نگاه اعتقاد در سنگر بزرگ جنگ نرم و دنیای بزرگ فضای مجازی ،تهدید‌ها و توطئه‌های غربی را رصد و برای دفع دشمنی‌ها برنامه‌ریزی و طراحی عملیات می‌کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی، شمشیر دو لبه

در این میان شبکه‌های اجتماعی که به‌صورت غیرقابل‌تصور در حال رشد و انتشار در جامعه می‌باشند نیز به ابزاری برای جنگ نرم دشمن تبدیل‌شده‌اند.

 

کاربرد و اساس شبکه‌های اجتماعی تسهیل ارتباطات و تعاملات بین افراد است که منجر به گسترش خارق‌العاده و غیرقابل‌تصور ارتباطات بین اشخاص در دنیای امروز شده‌اند.

 

اما واقعیت این است که این ابزار مفید نیز با توجه به گستردگی بسیار زیاد در ایجاد ارتباط بین افراد، علاوه بر مزایای مختلف خود، متأسفانه فرصت‌های سوئی را نیز در اختیار سودجویان، کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی قرار داده است و حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی خواسته یا ناخواسته بستری مناسب برای ارتکاب جرم ایجاد کرده‌اند.

 

می‌توان از این شبکه‌های اجتماعی به شمشیری دو لبه تعبیر کرد که هم می‌تواند دست خودی را ببرد و هم می‌توان از آن برای بریدن گردن دشمنان استفاده کرد.

 

شمشیری که در بعضی موارد به تخریب اعتقادات دینی و ارزش‌ها و رواج بعضی ضد فرهنگ‌ها به آلتی در دست دشمنان انقلاب بدل شده تا به‌وسیله آن به خواسته شوم خود برسند.

 

تحقیق جدیدی که توسط شرکت حقوقی اسلیتر و گوردون از دو هزار زوج بریتانیایی انجام‌شده نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی برای زندگی‌های متأهلی سم است.

 

بر اساس این پژوهش، یک نفر از هر هفت فرد متأهل حاضر در این تحقیق اعلام کرد که به دلیل نحوه رفتار و عملکرد همسرش در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک، توییتر، واتس‌آپ و اسکایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

 

اما این مطلب بدان معنی نیست که کاربرد این شبکه‌های اجتماعی در همه موارد منفی بوده و شبکه‌هایی سراسر مخرب هستند.

 

درنهایت این خود فرد است که با شناختی که از خود دارد تصمیم به حضور یا ترک این شبکه‌ها می‌گیرد.

 

گزارش: عبدالله مهدوی

انتهای پیام/