سرمایه کشور درگیر پولشویی های رسمی شده است
سرمایه کشور درگیر پولشویی های رسمی شده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سرمایه کشور امروز درگیر پولشویی های رسمی شده است، اظهار کرد: برای تقویت هدف تولید داخل باید به‌اندازه کافی تلاش کنیم که کالاهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند و یکی از راهکارهای آن این است که کالاها با هدف صادراتی تولید شوند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: «اقتصاد مقاومتی» اگر بخواهیم تعبیر ساده‌ای برای آن داشته باشیم همان «اقتصاد ملی» است، یعنی اقتصادی که وابسته به درون و وابسته مردم است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اقتصاد داخلی تقویت شود و گسترش رویکرد تولید در تمامی عرصه‌ها توسط نیروهای داخلی را داشته باشیم، شاهد شکوفایی اقتصاد داخلی خواهیم بود و هم تولید ملی هدف‌دار می‌شود.

 

دایره کشورهای هدف صادرات باید افزایش پیدا کند

وی اظهار داشت: هدف می‌تواند اشباع بازار داخلی و یا هدف صادراتی باشد و برای اینکه هدف صادراتی محقق شود باید دایره کشورهای هدف صادرات را بیشتر کنیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: باید حداقل هدف صادراتی برای اقصی نقاط دنیا داشته باشیم و این هدف صادراتی با توجه به توانمندی‌های متنوع تولیدی که داریم می‌تواند شامل کالاهای متعدد باشد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور تعطیل‌شده به علت اینکه قرار بود برای صادرات طراحی شوند و چون صادراتی برای آن‌ها وجود نداشته تولید در این واحدها متوقف شده است.

 

کالای داخلی باید با «هدف صادراتی» تولید شود

وی تصریح کرد: برخی از صنایع و محصولات غذایی ما به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم توان صادراتی پیدا نکردند که ما باید هدف صادراتی برای آن‌ها تعریف کنیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: برای تقویت هدف تولید داخل باید به‌اندازه کافی تلاش کنیم که کالاهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند و یکی از راهکارهای آن این است که کالاها با هدف صادراتی تولید شوند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تنها مجموعه‌های تولیدی باقی ماندند که دارای مشتریان ثابتی هستند و آن نگاه اعتلایی و ارتقایی که باید به فکر کیفیت محصولاتمان باشیم، بخش عمده‌ای کاهش‌یافته و تمامی این‌ها به افت تولید محصولات داخلی کمک کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، خواستند که اولویت مسائل اقتصادی را کماکان حفظ کنند و دوم اینکه هدف‌گذاری را محوری‌تر و موضوعی‌تر کردند.

 

بحران اشتغال به شهرهای صنعتی هم رسیده است

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه امروز بحث بحران اشتغال در کشور جدی است، تصریح کرد: بحران اشتغال سراسری شده و مربوط به یک استان نمی‌شود و این بحران حتی به شهرهای صنعتی هم رسیده است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اشتغالی هم که ناشی از بازار مسکن داشتیم، به علت رکود مسکن کاهش فراگیری داشته و شهرهای بزرگ کشور بیشتر دامن‌گیر این مسئله شده‌اند.

 

سرمایه کشور درگیر پولشویی های رسمی شده است

وی در ادامه بابیان اینکه سرمایه کشور امروز درگیر پولشویی های رسمی شده است، اظهار داشت: اتفاق بدی در کشور ما در حال رخ دادن است و به‌جای اینکه شاهد رشد واحدهای تولیدی و صنفی باشیم شاهدیم که در هر خیابانی ۱۰ شعبه بانک مختلف در حال تأسیس است.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در هر کشور اروپایی درنهایت ۱۰ بانک فعال وجود دارد، اما در کشور ما شاهد وفور بانک‌های دولتی و خصوصی و در کنار آن‌ها مؤسسات مالی و اعتباری هستیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌های کشور به‌جای اینکه با این نرخ سودها وارد بانک‌ها شود باید وارد بازار سرمایه و کار شود تا ایجاد تولید مولد و هدف‌دار داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: دولت باید به دنبال اصلاح نظام بانکی و آزاد کردن سرمایه‌ها از بانک‌ها و انتقال آن به سمت تولید باشد.

 

سرمایه‌گذاری خارجی به معنای واقعی تحقق پیدا نکرده است

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خارجی به معنای واقعی تحقق پیدا نکرده است، افزود: تمام تفاهم‌نامه‌هایی که امضاشده همچنان در مرحله تفاهم باقی‌مانده و نیازمند تضمین‌های دولتی است.

 

نمانینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت برای بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها حاضر نشده است که تضمین ارائه کند و عملاً سرمایه‌گذاری خارجی محقق نشده که نیازمند تدابیر ویژه است.

انتهای پیام/