دولت‌های گذشته و فعلی نمره قابل قبولی در عمل به اجرای اقتصاد مقاومتی نمی‌گیرند
دولت‌های گذشته و فعلی نمره قابل قبولی در عمل به اجرای اقتصاد مقاومتی نمی‌گیرند
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت‌های گذشته و دولت فعلی نمره قابل قبولی در عمل به اجرای اقتصاد مقاومتی نمی‌گیرند، گفت: اختیارمان را نباید به دست کشورهایی بدهیم که هرزمانی خواستند علیه ما اقدامی انجام بدهند، ما یارای مقابله با آن‌ها را نداشته باشیم.

میر حمایت میرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری چند سال دیگر را هم با عنوان «اقتصاد مقاومتی» اعلام کنند، جایش در کشور ما خالی است.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: کشوری هستیم که به دلیل شعارهای متعددی که پس از انقلاب دادیم، هدفمان این بود که به‌خصوص در مسائل اقتصادی روی پای خودمان بایستیم باوجوداینکه مسائلی هم پس از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها با آن روبرو شدیم.

 

وی بابیان اینکه وابستگی اقتصادمان به چین و کشورهای دیگر مشهود است، عنوان کرد: امروز مشکل اشتغال معضلی جدی در کشور است و تردیدی در آن وجود ندارد.

 

میرزاده تصریح کرد: امروز در هر خانواده‌ای بحث اشتغال، جوان، بیکاری و مشکلات معیشتی به مسئله جدی و حادی تبدیل شده است و این مشکلات هیچ ربطی هم به گروه‌های سیاسی و غیرسیاسی و دولت‌های گذشته و آینده ندارد و درد بی‌درمانی است که اگر کسی برای این کشور دلش بسوزد باید در جهت حل این معضل گام‌هایی را بردارد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای خروج از مشکلات اقتصادی کشور راهی جز اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم، ادامه داد: باید اقداماتی در حوزه اقتصاد انجام شود که وابستگی‌مان به خارج کاهش پیدا کند؛ هیچ‌وقت هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که به هیچ کشوری وابسته نیستم؛ باید تعامل بین‌المللی وجود داشته باشد تا کشورها از ظرفیت یکدیگر برای پیشرفت استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: اختیارمان را البته نباید به دست کشورهایی بدهیم که هرزمانی خواستند علیه ما اقدامی انجام بدهند، ما یارای مقابله با آن‌ها را نداشته باشیم.

 

میرزاده ادامه داد: کشور چهارفصلی هستیم که می‌توانیم بر اساس شرایط، امکانات و پتانسیل‌ها به سمتی حرکت کنیم که نیازهای کشور در داخل خود کشور تأمین شود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی تا زمانی که در حوزه اقتصادی روی پای خودمان بایستیم باید در اولویت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بهتر از این می‌توانستیم برای معیشت مردم تلاش کنیم، تصریح کرد: اگر پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک داشته باشیم مشکلات حل می‌شود، درد ما همین پوسترها و شعارهایی است که هرسال بر روی درودیوار می‌زنیم.

 

میرزاده اظهار داشت: باید خودمان محاسبه‌ای نسبت به خود داشته باشیم که چقدر از تولید داخل حمایت کرده‌ایم و کالای ایرانی برای خودمان خریده‌ایم؛ وقتی اطرافمان پر از کالاهای خارجی است معلوم می‌شود که هنوز اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداریم و باید به این اعتراف کنیم.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چه دولت‌های گذشته و چه دولت فعلی نمره قابل قبولی در عمل به اجرای اقتصاد مقاومتی نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: امسال باید تمامی دستگاه‌های دولتی و به‌خصوص مردم با خودشان عهد ببندند و حمایتشان را از کالای ایرانی نشان دهند تا کارگران ایرانی کار کنند و دیگر کارخانه ارج و آزمایش و پارس خزر تعطیل نشوند.

انتهای پیام/