طبق آمار شرکت تحقیقاتی IHS Markit انگلستان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2016 فروخته شده در جهان پرچم‌دار سال 2015 اپل بوده است!

به گزارش نسیم سرخس، شاید اگر از شما می‌پرسیدند پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ کدام گوشی بوده آیفون ۷ یا گلکسی اس ۷ را حدس می‌زدید اما ظاهراً این آیفون ۶اس بوده که فروش بیشتری را در آمار جهانی ثبت کرده است. همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید آیفون ۶اس، آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۶اس پلاس رده‌های اول تا چهارم را تصاحب کرده و پس از آن گلکسی اس ۷ و گلکسی جی ۳ ۲۰۱۶ سامسونگ حضور دارند.

در این میان به جز گوشی‌های سری S و J سامسونگ گوشی هوشمند اقتصادی Oppo A53 نیز به دلیل فروش عالی در چین و هند جایی را برای خود دست و پا کرده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد با وجود این‌که سامسونگ از نظر تعداد فروش کل گوشی‌های هوشمند در رتبه اول قرار دارد از نظر فروش مدل‌های خاص هنوز با فاصله زیادی از اپل قرار گرفته است. آیفون ۶اس به دلیل کاهش قیمت در سال ۲۰۱۶ یک گزینه جذاب برای خریداران اپلی محسوب شده و بیش از دوبرابر بیشتر از گلکسی اس ۷ اج فروش داشته است.

البته گفتنی است این آمار مربوط به گوشی‌های فروخته شده و صادر شده از شرکت‌هاست و لزوماً به معنای رسیدن تک تک گوشی‌ها به دست خریداران واقعی نیست. با این حال سود شرکت‌ها نیز از همین طریق محاسبه خواهد شد و همچنین این تعداد هم نسبت مستقیمی با فروش واقعی دارد.

منبع: میزان