رابطه ازدواج و طلاق با سلامت قلب انسان
رابطه ازدواج و طلاق با سلامت قلب انسان
یافته های به دست آمده می تواند به افراد نشان دهد که ازدواج و زندگی زناشویی تا چه حد می تواند بر سلامت قلب و عروق تاثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو دورهم به نقل از وبلاگ شهربهشت منتشر کرد:

تحقیقات علمی و بررسی وضع سلامت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نشان می دهد ازدواج به سلامت قلب کمک می کند و طلاق با افزایش بیماری های قبلی – عروقی در ارتباط است.

این مطالعه که مهم ترین تحقیقات انجام شده از این نوع است نشان می دهد سلامت قلب چگونه با ازدواج و زناشویی در ارتباط است؛ نتیجه این تحقیقات در کنفرانسی که در دانشکده قلب نیویورک برگزار شده بود ارائه شد.

کارلوس آلویار سرپرست این گروه تحقیقاتی در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک گفت: یافته های به دست آمده می تواند به افراد نشان دهد که ازدواج و زندگی زناشویی تا چه حد می تواند بر سلامت قلب و عروق تاثیرگذار باشد.

نتیجه این تحقیقات نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی و همچنین بیماری های مغزی – عروقی در افرادی که طلاق گرفته اند در مقایسه با افراد مجرد بیشتر است.

سوزان استینبام، رئیس بیمارستان « لنوس هیل » در نیویورک گفت: این مطالعه نشان می دهد عوامل دیگر از جمله سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون، دیابت و عدم تحرک نیز در افرادی که طلاق گرفته اند بیشتر شایع است.

انتهای پیام/