استقرار گروه جهادی صراط الحمید در منطقه بزنگان سرخس
استقرار گروه جهادی صراط الحمید در منطقه بزنگان سرخس
جانشین فرمانده سپاه سرخس گفت: به‌منظور ارائه خدمات رایگان فرهنگی و پزشکی، گروه جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در منطقه بزنگان سرخس مستقر شد.

سرهنگ علیرضا مکاری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی اظهار کرد: اردوهای جهادی بسیجیان نمادی از تعهد و تکلیف گرایی بهترین بندگان خداوند برای خدمت به خلق او است.

 

جانشین فرمانده سپاه سرخس افزود: اردوهای جهادی که توسط جوانان بسیجی در مناطق محروم و در ایام نوروز انجام می‌گیرد، یک نوع جهاد با نفس و توأم با سختی‌ها و تزکیه نفس است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان عزیز در اردوهای جهادی بهترین لحظات عمر خود را صرف ارائه خدمات ماندگار برای رفع محرومیت می‌کنند و این زحمات و اقدامات خداپسندانه در ذهن و فکر مردم نیز ماندگار می‌شود.

 

مکاری در ادامه به استقرار گروه جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در منطقه بزنگان سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: این گروه جهادی به‌منظور رفع محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات پزشکی و فرهنگی رایگان ازجمله غربالگری بیماری‌ها، خدمات پزشک عمومی، کلاس‌های آموزشی، بهداشت دهان و دندان و کلاس‌های فرهنگی به مدت ۶ روز از ششم فروردین‌ماه در منطقه بزنگان سرخس مستقر شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: این گروه جهادی، متشکل از حدود ۱۰۰ نفر دانشجوی بسیجی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده که در عرصه‌های فرهنگی و پزشکی به مردم محروم منطقه بزنگان و روستاهای اطراف خدمت‌رسانی می‌کند.

 

امام خامنه‌ای (حفظه الله) درباره اهمیت اردوهای جهادی می‌فرمایند: این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به‌صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند. خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ى روستایى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ى قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد. «کونوا دعاه النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می‌کنید. این خدمت‌رسانى است؛ خدمت‌رسانى مادى و خدمت‌رسانى معنوى. از این مهم‌تر، خدمتى است که شما به خودتان می‌کنید؛ استعدادهاى درونى خودتان را فعال می‌کنید.

 

فایده‌ى بعدی این است که وقتى شما در یک محیطى حاضر می‌شوید؛ در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شوید، جوانى که در آنجاست، از شما الهام می‌گیرد و شما می‌شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا» شما دل‌ها را زنده می‌کنید؛ فایده‌ى بزرگى است. فواید فراوانى در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید.

انتهای پیام/