اقتصادی که تولید محور نباشد بله قربان گو می شود/ مدیر وابسته با تفکر لیبرالی نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد/ رشد اقتصادی که در سایه خام فروشی باشد یک تهدید است
اقتصادی که تولید محور نباشد بله قربان گو می شود/ مدیر وابسته با تفکر لیبرالی نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد/ رشد اقتصادی که در سایه خام فروشی باشد یک تهدید است
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مدیر وابسته با تفکر لیبرالی نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد، گفت: امروز مسابقه ای بین دولت ها در جریان است و آن دولتی حرف اول را می زند که ملتش توان تولید داشته و نرخ رشد اقتصادی اش واقعی باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: مسئولان تلاش کنند به مطالبات رهبری انقلاب که در حقیقت مطالبات مردم است، جامه عمل بپوشانند.

 

امام جمعه سرخس افزود: مقام معظم رهبری با ابداع کلیدواژه ها به دنبال گفتمان سازی هستند تا کشور به سمت اولویت ها حرکت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد بدون نفت، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی از جمله مهم ترین کلیدواژه هایی هستند که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به آن ها تاکید داشته اند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز مسابقه ای بین دولت ها در جریان است و آن دولتی حرف اول را می زند که ملتش توان تولید داشته و نرخ رشد اقتصادی اش واقعی باشد و قطعا اقتصادی که تولید محور نباشد، بله قربان گو می شود.

 

ارژنگ تصریح کرد: برخی اوقات رشد اقتصادی تحقق پیدا می کند که اگر این رشد در سایه تولید باشد، مایه دلگرمی است اما اگر نرخ این رشد در سایه خام فروشی و سرمایه گذاری های موقت خارجی باشد، به ظاهر درست است اما در حقیقت یک تهدید محسوب می شود و نشانه قدرت واقعی یک ملت نیست.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: در صورتی قدرت اقتصادی یک کشور بالا می رود که تولید پایدار داشته باشد و اقتصادی که متکی به تولیدات خودش باشد، همیشه فعال و پویا است.

 

وی بیان داشت: امروز کشوری چون عربستان سعودی که بیشترین خام فروشی را دارد به ظاهر ثروتمند است اما همیشه طفیلی سیاست های غرب و شرق بوده و این اقتصاد نمی تواند دوام داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: کشور مصر امروز با آن تمدن، چون مانند عربستان متکی به حمایت از تولید داخل نیست و همیشه حامی صهیونیست ها است، اقتصادی پویا ندارد.

 

ارژنگ در ادامه با بیان اینکه خرید کالای خارجی مایه شرمندگی است، تصریح کرد: مردم باید به خاطر عزت و آینده ایران از برند خارجی استفاده نکنند تا کالای ایرانی رشد پیدا کند و از طرفی بیکاری که موجب ناامیدی جامعه و افزایش جرم می شود، کاهش یابد.

 

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مدیر وابسته با تفکر لیبرالی نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد، افزود: مدیرانی که شاخصه های انقلابی بودن را ندارند، نه تنها نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند بلکه حق مردم را نیز تضییع می کنند.

 

وی ادامه داد: اگر شاهد بیکاری در جامعه هستیم به این دلیل است که مدیران ما شاخصه های انقلابی را ندارند و بی تحرک و بی حال هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: مردم باید با بصیرت در میدان انتخابات حضور پیدا کرده و مدیرانی را انتخاب کنند که انقلابی و جهادی باشند و قطعا با ذخایر عظیم کشور و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری مشکلات کشور حل می شود.

انتهای پیام/