نظام اسلامی منهای «ولایت» همان نظام طاغوت است/ مشکلات مردم سرخس با سفر به کیش و چابهار حل نمی‌شود!/ طعنه‌زنی به ولایت دنبال کردن خط تبلیغاتی دشمن است
نظام اسلامی منهای «ولایت» همان نظام طاغوت است/ مشکلات مردم سرخس با سفر به کیش و چابهار حل نمی‌شود!/ طعنه‌زنی به ولایت دنبال کردن خط تبلیغاتی دشمن است
امام جمعه سرخس اظهار کرد: در سالی که اقدام و عمل باید صورت بگیرد، عده‌ای از مسئولان با سفر به کیش و چابهار به دنبال حل مشکلات مردم شهرستان سرخس هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، آن حضرت را شهید راه ولایت دانست و گفت: نظام اسلامی منهای ولایت همان نظام طاغوت است و اگر حکومتی هم بدون ولایت شکل بگیرد آن حکومت، حکومتی طاغوتی است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «ولایت» موجب نظام سازی می‌شود، افزود: برای برقراری نظم و رفتن به‌سوی کمال، ضرورت دارد که همه انسان‌ها گرد ولایت جمع شوند.

 

وی اظهار داشت: زهرای مرضیه(س) هم ولی یاور و هم ولی باور بودند و هم اصل ولایت را با تمام وجود درک کرده و راست قامت از آن دفاع می‌کردند.

 

ارژنگ بیان داشت: دفاع از حریم ولایت بر همه ولایت باوران یک تکلیف است و در این مسیر صدیقه کبری(س) الگو و سرمشق ما هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه حضرت زهرا(س) خار چشم عوامل ولایت ستیز بودند، ادامه داد: صدیقه کبری(س) جریان ولایت‌پذیری و جریان مبارزه با ولایت ستیزان را به راه انداختند و در حقیقت قیام عاشورا، انقلاب اسلامی و قیام حضرت ولی‌عصر(عج) نشأت‌گرفته از حرکت و جریان سازی حضرت زهرا(س) است.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز باید اطاعت از ولایت‌فقیه الگوی رفتاری ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی باشد، عنوان کرد: متأسفانه این روزها شاهد طعنه‌زنی‌های متناوب برخی از کارگزاران نظام به مقام ولایت هستیم و خط تبلیغاتی که تا دیروز دشمنان نظام اسلامی دنبال می‌کردند، امروز توسط برخی از کارگزاران دنبال می‌شود.

 

ارژنگ تصریح کرد: طعنه زدن به مقام ولایت اگر از روی خودبزرگ‌بینی و هم‌طراز پنداری باشد که یک توهم است، بنابراین این اقدامات نشانه عدم بلوغ سیاسی این افراد است.

 

امام‌جمعه سرخس اذعان کرد: ملت ایران جایگاه ولایت را یک جایگاه رفیع و دینی می‌داند و از صدیقه کبری(س) آموخته است که تا مرز جان باید از ولایت دفاع کند.

 

وی طعنه‌زنی به جایگاه ولایت را منحرف کردن مردم از مشکلات عنوان کرد و افزود: مرکز آمار ایران اعلام کرد که برای تأمین کالاهای ضروری، هر سرپرست خانواده باید در سال ۳۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد، سؤال این است که آیا مردم این درآمد را دارند؟

 

ارژنگ در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات مردم سرخس با سفر به کیش و چابهار حل نمی‌شود، اظهار داشت: در سالی که اقدام و عمل باید صورت بگیرد، عده‌ای از مسئولان با سفر به کیش و چابهار به دنبال حل مشکلات مردم شهرستان سرخس هستند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: در یک شهرستان، یک شعبه بانک ۶ میلیارد تومان بالا می‌ِکِشد و به‌جای اینکه جلوی این فسادها گرفته شود و نظارت‌ها افزایش یابد، مردم را با سخنرانی‌ها منحرف می‌کنند.

انتهای پیام/