عرصه اشتغال کشور رو به افول است/ آستان قدس و دولت آستین را برای رفع معضل بیکاری در سرخس بالا بزنند
عرصه اشتغال کشور رو به افول است/ آستان قدس و دولت آستین را برای رفع معضل بیکاری در سرخس بالا بزنند
امام‌جمعه سرخس اظهار کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقدام و عمل انقلابی و تلاش و مدیریت جهادی، جبران قدرشناسی مسئولان از مردم است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به حضور باشکوه و هوشمندانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در شرایط تحریم و تهدید و علی‌رغم فشارهای ظالمانه دشمن، ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال بار دیگر با حضور حماسی خود دشمن را ناامید کرد، حضوری که برخی از مسئولان از آن غفلت کرده و قدرشناس مردم نبودند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: مسئولان باید قدرشناس مردم باشند و جبرانش تلاش برای ایجاد اشتغال، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقدام و عمل انقلابی و تلاش و مدیریت جهادی است.

 

وی به معضل بیکاری در شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: باوجود ذخایر و منابع و زیرساخت‌های عظیمی که سرخس دارد و قریب به ۱۰۰ هراز نفر جمعیت شهرستان است، باید قدرشناسی صورت بگیرد که شاهد بیکاری ۱۷ درصدی در شهرستان نباشیم.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه دولت و آستان قدس رضوی باید آستین را برای رفع معضل بیکاری در شهرستان سرخس بالا بزنند، اظهار داشت: آستان قدس رضوی ۴۰۰ حلقه چاه در سرخس در اختیار اوست و اگر عدالت برقرارشده و گروه‌های ۲۰ نفری یک شرکت تعاونی تشکیل دهند و چاه‌های آب بین آن‌ها تقسیم شود، ۸ هزار شغل در شهرستان ایجاد می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: یکی از شهرهایی هستیم که باوجود گمرک و راه آهن، پالایشگاه گاز و منطقه ویژه اقتصادی بایستی برای شهرهای دیگر ایجاد اشتغال کنیم، اما با این ظرفیت‌ها جوانان خودمان بیکار هستند که اگر فقط کشاورزی شهرستان رونق یابد مردم نیازی به سبدهای کالا که با منت به آن‌ها تحویل می‌شود، نخواهند داشت.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه عرصه اشتغال کشور روبه افول است، تصریح کرد: یک روز مشکلات را بهانه ارتباط و مذاکره با آمریکا مطرح کردند، مذاکره انجام شد و نه‌تنها ثمره‌ای نداشت بلکه پیشرفت کشور را عقب انداخت.

 

وی در ادامه به طرح مسئله آشتی ملی در کشور اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین سند آشتی ملی و اتحاد ملت ایران، حضور حماسی و یکپارچه آن‌ها در روز ۲۲ بهمن است.

 

ارژنگ با اشاره به اینکه آشتی ملی یک طرح سیاسی انحرافی است، عنوان کرد: حرف کسانی که امروز مسئله آشتی ملی را مطرح می‌کنند، همان حرف‌هایی است که از زبان نهضت آزادی شنیده می‌شد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه خطر این افراد از خطر منافقین بدتر است، اظهار داشت: کسانی که در فتنه ۸۸ با همکاری همه‌جانبه جبهه معاند انقلاب اسلامی مأموریتشان براندازی نظام بود و نقش پادویی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را داشتند، وقتی دیدند که مفتضح شدند امروز بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند تا بازگشتی بدون عذرخواهی به قدرت داشته باشند.

 

وی طرح مسئله آشتی ملی را فرار از پاسخگویی و دست‌کاری افکار عمومی دانست و افزود: هدف از طرح مسئله آشتی ملی این است که بگویند جریان انقلابی مخالف آرامش کشور است به همین دلیل این طرح انحرافی را مایه آرامش کشور معرفی می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: اگر حمایت از انتفاضه فلسطین برجسته شود، گروه‌های مقاومت کنار یکدیگر قرار بگیرند و جنگ‌های نیابتی پایان یابد، با نابودی داعش و گروه‌های تروریستی دیگر جانی برای رژیم غاصب صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/