نفت علی منصوریان اگر همین نتایج را در 6 دیدار باقی‌مانده تکرار کند با 60 امتیاز قهرمان لیگ چهاردهم و استقلال و پرسپولیس از سهمیه آسیایی محروم خواهند شد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق – از فردا (جمعه) با انجام ۲ دیدار چرخ لیگ برتر فوتبال برای بیست و پنجمین‌بار در فصل جاری خواهد چرخید تا دو مسابقه حساس برای استقلال و ذوب‌آهن در بالای جدول و نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن در قعر جدول برگزار شود.

تنور لیگ چهاردهم برای نزدیک شدن به بیشترین درجه حرارت خود، با انجام دیدارهای حساس گسترش با ملوان، پیکان با پدیده و سایپا و صبا در شنبه آتی و البته نفت صدرنشین با فولاد مدعی، سپاهان و تراکتورسازی و استقلال صنعتی با پرسپولیس دنبال خواهد شد.

در حال حاضر نفت علیرضا منصوریان که عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته با ۴۸ امتیاز جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران نیز هست.
تراکتورسازی – ناکام برابر الاهلی عربستان – روی پله دوم جدول ۱۶ تیمی لیگ قرار گرفته و استقلال پیش از انجام دیدار سرنوشت‌سازش برابر ذوب‌آهن سوم است.

این روزها که مدعیان در بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی می‌جنگند و پایین جدولی‌ها برای عدم سقوط به لیگ دسته اول، با یک گمانه زنی از دیدارهای باقیمانده تیم های مدعی و تکرار نتایج دور رفت، جایگاه نهایی ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها را پیش بینی کرده ایم:

نفت ۶۰ امتیازی و قهرمان می شود
به گزارش مشرق، نفت صدرنشین فعلی لیگ چهاردهم در ۶ بازی آخر نیم‌فصل نخست با فولاد، ذوب‌آهن، ملوان به تساوی رسید و البته پدیده، صبا و تراکتورسازی را شکست داد. نفت علی منصور اگر همین نتایج را در ۶ دیدار باقی‌مانده تکرار کند با ۶۰ امتیاز قهرمان لیگ چهاردهم خواهد شد.

قهرمان احتمالی لیگ برتر/ جایگاه جالب استقلال و پرسپولیس +جدول

تراکتور نایب قهرمان مثل زمان ژنرال
اما تراکتورسازی تیم دوم جدول لیگ، تا پایان هفته بیست و چهارم ۴۷ امتیاز به دست آورده است. تیمی که با رسول خطیبی کارش را آغاز کرد حالا با تونی اولیویرا – حداقل در لیگ برتر برخلاف لیگ قهرمانان آسیا یک مدعی جدی است.
تراکتورسازان در لیگ یازدهم با امیر قلعه‌نویی طعم نایب قهرمانی در لیگ برتر و آسیایی شدن را چشیدند. آنها برای تکرار دو عنوان نایب قهرمانی‌شان ۸ امتیاز دیگر بگیرند ۵۵ امتیازی خواهند شد و تیم دوم لیگ چهاردهم.
تبریزی‌ها در دیدارهای باقی‌مانده خود سپاهان، سایپا، پیکان، گسترش، استقلال و نفت را پیش‌رو دارند.

سپاهان آسیایی می‌شود
شاگردان حسین فرکی اگر در ۶ بازی آخر لیگ مثل شش دیدار پایانی نیم‌فصل دوم نصف بازی‌های‌شان را ببرند شانس سومی دارند.
در جدول احتمالی سپاهان با ۵۲ امتیاز سوم می‌شود تا پس از غیبتی یک ساله در لیگ قهرمانان آسیا، دوباره پای به مسابقات قاره کهن بگذارد. نصف جهانی‌ها در دیدارهای باقی‌مانده با تراکتورسازی، پرسپولیس، راه‌آهن، استقلال صنعتی، نفت مسجد سلیمان و سایپا روبه‌رو خواهند شد.

قهرمان احتمالی لیگ برتر/ جایگاه جالب استقلال و پرسپولیس +جدول

ذوب‌آهن و فولاد بالاتر از استقلال
اگر تیم‌های مدعی، نتایج ۶ دیدار پایانی خود در نیم‌فصل نخست را دوباره تکرار کنند، این ذوب‌آهن و فولاد هستند که با تفاضل گل متفاوت و امتیاز مشابه (۴۹) روی پله‌های چهارم و پنجم لیگ ۱۴ قرار خواهند گرفت. در مقابل استقلال که در ۶ دیدار آخر نیم‌فصل اول فقط ملوان را برد و ۳ مساوی و ۲ شکست برابر ذوب‌آهن و پرسپولیس داشت، با اندوختن ۶ امتیاز دیگر ششم خواهد شد.

قهرمان احتمالی لیگ برتر/ جایگاه جالب استقلال و پرسپولیس +جدول

پرسپولیس همیشه نهم
هدایت پرسپولیس – نایب قهرمان لیگ سیزدهم – وقتی این تیم روی پله نهم لیگ امسال بود (هفته هفتم) از علی دایی به حمید درخشان سپرده شد. این تیم وقتی در ایستگاه ۲۴ با راه‌آهن ۲ – ۲ مساوی کرد باز هم نهم بود که حمید درخشان استعفا کرد و برانکو ایوانکوویچ هدایتش را برعهده گرفت.
جالب اینکه اگر قرمزها نتایج نیم‌فصل اول خود را با برانکو تکرار کنند لیگ را با عنوان نهم به پایان خواهند رساند.

اگر نتایج دور رفت تکرار شوند که با توجه به تغییرات تیم ها بعید هم به نظر می رسد راه آهن و ملوان را باید سقوط کرده های لیگ چهاردهم بدانیم!

جدول نهایی لیگ چهاردهم (مبتنی بر بازی‌های نیم فصل اول)

رتبه در جدول

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه در پایان هفته ۲۴

۱

نفت

۳۰

۱۶

۱۲

۲

۴۲

۲۳

۱۹+

۶۰

۱

۲

تراکتورسازی

۳۰

۱۶

۷

۷

۵۴

۳۴

۲۰+

۵۵

۲

۳

سپاهان

۳۰

۱۴

۱۰

۶

۳۹

۲۹

۱۰+

۵۲

۴

۴

ذوب‌آهن

۳۰

۱۳

۱۰

۷

۴۲

۲۶

۱۶+

۴۹

۶

۵

فولاد خوزستان

۳۰

۱۴

۷

۹

۳۲

۲۵

۷+

۴۹

۵

۶

استقلال

۳۰

۱۳

۸

۹

۴۴

۳۵

۹+

۴۷

۳

۷

صبا

۳۰

۱۲

۹

۹

۳۰

۲۹

۱+

۴۵

۸

۸

سایپا

۳۰

۱۰

۸

۱۲

۳۰

۳۲

۲-

۳۸

۷

۹

پرسپولیس

۳۰

۱۰

۸

۱۲

۳۱

۳۴

۳-

۳۸

۹

۱۰

پدیده

۳۰

۶

۱۳

۱۱

۲۳

۲۸

۵-

۳۱

۱۰

۱۱

استقلال صنعتی

۳۰

۶

۱۳

۱۱

۳۴

۴۰

۶-

۳۱

۱۲

۱۲

پیکان

۳۰

۶

۱۳

۱۱

۱۸

۲۷

۹-

۳۱

۱۴

۱۳

نفت مسجدسلیمان

۳۰

۵

۱۴

۱۱

۲۳

۳۶

۱۳-

۲۹

۱۵

۱۴

گسترش

۳۰

۵

۱۳

۱۲

۲۹

۴۰

۱۱-

۲۸

۱۳

۱۵

راه‌آهن

۳۰

۷

۷

۱۶

۲۳

۴۵

۲۲-

۲۸

۱۶

۱۶

ملوان

۳۰

۵

۱۲

۱۳

۲۸

۳۸

۱۰-

۲۷

۱۱

انتهای پیام/