نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخس افتتاح شد+ تصاویر
نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخس افتتاح شد+ تصاویر
نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخس صبح امروز (پنجشنبه) با حضور پدر شهید احمدی روشن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخس صبح امروز (پنجشنبه) با حضور پدر شهید احمدی روشن افتتاح شد.

 

جانشین فرمانده سپاه سرخس در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ۱۰۵۰ هنرمند قالی‌باف در شهرستان داریم که در این نمایشگاه ۱۶۰ محصول خود را در قالب‌های تابلو فرش، گلیم و قالیچه به نمایش گذاشتند.

 

سرهنگ علیرضا مکاری هدف از برگزاری این نمایشگاه را بازاریابی محصولات صنایع‌دستی شهرستان عنوان کرد و افزود: از تولید مواد اولیه تا بافت این محصولات زحمت خود هنرمندان سرخسی است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه صنایع‌دستی دیگری از هنرمندان شهرستان ازجمله گل‌های بلوره‌ای و درختچه، رومیزی، عروسک بافی و لباس‌های فرم اداری به معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

مکاری ادامه داد: این نمایشگاه به همت بسیج سازندگی و کانون بسیج هنرمندان سرخس و با همکاری اداره تأمین اجتماعی و پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد برپا شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه سرخس اظهار داشت: این نمایشگاه اقدام کوچکی در راستای عمل به گفتمان مقام معظم رهبری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که به‌نوعی بتوانیم کمکی به اقتصاد داخل داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: با نگاهی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توسعه اشتغال پایدار و عمل به این گفتمان دارد، در سال جاری ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اختصاص یافته است.

 

مکاری عنوان کرد: بخشی از این تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی و بخشی دیگر در پرورش دام سنگین، پرورش ماهی، زنبورعسل و مشاغل زودبازده دیگر پرداخت شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه سرخس بابیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نگاهی فرا بخشی داشته باشیم، افزود: رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را برای خنثی کردن توطئه جنگ اقتصادی دشمن مطرح کردند، اما از ابتدای طرح این مسئله عده‌ای از این واژه به‌عنوان ریاضت اقتصادی، فقر جامعه و حصار دور کشور نام بردند و از اصل موضوع فاصله گرفتند.

 

وی ادامه داد: همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس از توانمندی‌های داخل استفاده کردیم و نگاهمان درونی بود، امروز هم نباید نگاهمان به خارج از کشور معطوف شود.

 

مکاری مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی‌های بودجه به نفت، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولید داخل عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با شعار عملی نمی‌شود، بنابراین باید تمامی مجموعه‌های کشور فعالیت‌هایی که در این عرصه داشتند را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به نمایش بگذارند.

 

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سرخس از امروز ۲۸ بهمن ماه به مدت ۱۰ روز صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در محل نمایشگاه دائمی شهرک گاز شهید مهاجر سرخس برای بازدید علاقه مندان دایر است.