داستان‌ خواندنی دو شهید سرخسی
داستان‌ خواندنی دو شهید سرخسی
در زندگی شهدا گاهی اتفاقاتی می‌افتد که برای دیگر افراد کمتر به وجود می‌آید مانند ماجرای نجات از غرق‌شدگی شهید سرخسی توسط دیگر شهید سرخسی که در روستای پسکمر سرخس رخ می‌دهد.

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، در زندگی شهدا گاهی اتفاقاتی می‌افتد که برای دیگر افراد کمتر به وجود می‌آید مانند ماجرای نجات از غرق‌شدگی شهید بسیجی محمدرضا کرمانی توسط دیگر شهید بسیجی غلامرضا اصغری که در روستای پسکمر سرخس رخ می‌دهد.

 

نقل می‌کنند در ایام نوجوانی شهید کرمانی برای جمع‌آوری هیزم به رودخانه اطراف روستا می‌رود و با توجه به باران  و سیل در گرداب رودخانه گرفتار می‌شود و چندین نفر از اهالی روستا ازجمله پدر این شهید هر کار می‌کنند نمی‌توانند وی را نجات دهند و تقریباً از نجات وی قطع امید می‌کنند.

 

در این لحظه شهید غلامرضا اصغری که در آن زمان فردی جوان و قوی بوده به داخل رودخانه رفته و با شجاعت وی را از گرداب نجات می‌دهد و مشیت الهی بر این قرار می‌گیرد این شهید توسط شهید دیگر نجات یابد.

 

نکته مهم درباره این دو شهید اینکه هردوی این شهدا اهل روستای پسکمر سرخس در سال ۱۳۶۲ در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و در منطقه جنگی جنوب به شهادت می‌رسند.

*راوی- محمد علیزاده

انتهای پیام/