وضع تحریم‌های جدید زدن تیر خلاص به تعهدات برجام است
وضع تحریم‌های جدید زدن تیر خلاص به تعهدات برجام است
کارشناس مسائل بین‌الملل وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را زدن تیر خلاص به تعهدات برجام دانست و اظهار کرد: خط ادامه تحریم‌ها، خط صهیونیست‌ها است و این موضوع به‌هیچ‌وجه به نفع آمریکایی‌ها نخواهد بود.

جعفر قنادباشی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه ۱۳ فرد و ۱۲ نهاد مرتبط با ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکایی‌هایی در حقیقت چیزی را می‌آزمایند که پیش‌ازاین آزموده‌اند و آن‌هم تحریم‌های شدیدی است که علیه ایران وضع کردند و نه‌تنها در تغییر موضع ما هیچ تأثیری نداشت، بلکه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آن‌ها امتحان خودشان را به‌خوبی پس دادند، بنابراین آزموده را آزمودن خطاست.

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی افزود: در شرایطی تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود که رئیس‌جمهور جدید آمریکا موردانتقاد و مخالفت‌های جهانی است و وضع تحریم‌های جدید در حقیقت سبب آشکارتر شدن موضع حق ایران اسلامی می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا هیچ نتیجه‌ای از این تحریم‌ها نمی‌گیرد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز خودشان را در برابر کشورهایی قرار می‌دهند که خواستار رابطه اقتصادی با ما هستند و این شکافی بزرگ بین آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند، بنابراین از طرفی موضع حق ایران اثبات‌شده و از طرفی شکاف آن‌ها با دنیا بیشتر می‌شود.

 

قنادباشی در ادامه به مسئله برجام اشاره و عنوان کرد: در قضیه برجام باوجود همه هزینه‌هایی که دادیم درواقع به مردم ما ثابت شد که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند.

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی بابیان اینکه از زمان اجرای برجام تحریم‌های متعددی توسط آمریکایی‌ها علیه ایران وضع شده است، افزود: رئیس‌جمهور جدید آمریکا ادامه خط روسای جمهور سابق این کشور را دنبال می‌کند، بنابراین وضع تحریم‌های اخیر اتفاق جدیدی نیست.

 

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای درصدد ضربه واردکردن به ایران هستند که تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

 

قنادباشی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را زدن تیر خلاص به تعهدات برجام دانست و تصریح کرد: طرف مقابل هر چه را که بافته بود پنبه کرد و برای مردم آمریکا نیز این موضوع روشن‌تر شد که هیچ‌کدام از روسای جمهور آمریکا در جهت منافع این کشور قدم بر‌نمی‌دارند.

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: خط ادامه تحریم‌ها، خط صهیونیست‌ها است و این موضوع به‌هیچ‌وجه به نفع آمریکایی‌ها نخواهد بود.

 

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها در شرایط تسهیل بازرگانی که دارند باید کاری کنند که دنیا به آن‌ها اعتماد کند و کشورهای دنیا او را به‌عنوان یک کشور مستقل نه تأثیرپذیر از لابی‌های صهیونیستی بشناسند.

 

قنادباشی ادامه داد: امروز علاوه بر مخالفت‌های مردم منطقه، مردم خود آمریکا نیز خودشان را مخالف رئیس‌جمهور جدید این کشور می‌دانند، به همین دلیل هر موضعی علیه ایران داشته باشد، مردم آمریکا به طرفداری از ما برمی‌خیزند.

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی افزود: مردم آمریکا امروز در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها در حال مبارزه با ترامپ هستند و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به معنی ایجاد طرفدارانی برای ما در این کشور است و در واقع انقلابی اسلامی از طریق حرکت‌های اشتباه ترامپ طرفداران جدیدی پیدا می‌کند.

 

وی در پایان تأکید کرد: هرگونه نرمش، کوتاهی و انفعال در برابر دشمن، او را جری‌تر و گستاخ‌تر می‌کند، بنابراین انتظار ما از دستگاه دیپلماسی و مجلس این است که متناسب با فشارهایی که آمریکایی‌ها وارد می‌کنند ولو اینکه برجام از بین برود، مقابله‌به‌مثل فوری داشته باشند.

انتهای پیام/