نیروی انقلابی باید جلوتر از دشمن برنامه‌ریزی کرده و فریب لبخند او را نخورد
نیروی انقلابی باید جلوتر از دشمن برنامه‌ریزی کرده و فریب لبخند او را نخورد
امام‌جمعه سرخس محور حرکت انقلاب اسلامی را ولایت‌فقیه و رهبری دانست و اظهار کرد: نیروی انقلابی باید طراح باشد و جلوتر از دشمن برنامه‌ریزی کرده و فریب لبخند او را نخورد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی وقتی ظهور کرد دنیا را مبهوت کرد؛ انقلابی که از نظر ماهیت با دو جریان حاکم بر دنیا یعنی غرب و شرق تفاوت داشت.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: با هدایت‌گری‌های امام راحل و به خاطر بندگی خدا انقلابی ظهور کرد که نه تحت حمایت شرق رفت و نه تحت سیطره غرب قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی متکی به اصول الهی و انسانی بود و بر اساس حفظ کرامت انسانی شکل گرفت و از همان روزی که جرقه انقلاب زده شد تا به امروز با قدرت معنویت و تفکر الهی به‌پیش رفته است.

 

ارژنگ اظهار داشت: انقلاب اسلامی با حمایت از مستضعفان عالم و ایستادگی در مقابل ظلم شکل گرفت و دنیا را از انحصار شرق و غرب خارج کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه انقلاب اسلامی منافع چپاولگران را به خطر انداخت، تصریح کرد: شرق و غرب وقتی متوجه شدند که چنین انقلابی در حال شکل‌گیری است، هر توطئه‌ای را ازجمله ترور شخصیت‌ها در دوران انقلاب اسلامی و جنگ هشت‌ساله تحمیلی برای زمین‌گیر کردن انقلاب به کار بردند.

 

وی بیان داشت: دشمنان در سال ۸۸ انقلاب مخملی را برای متوقف کردن انقلاب اسلامی طراحی کردند و امروز هم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی با ما در جنگ هستند، اما انقلاب اسلامی با تمامی این دشمنی‌ها متوقف نشده است.

 

امام‌جمعه سرخس محور حرکت انقلاب اسلامی را ولایت‌فقیه و رهبری دانست و افزود: یکی از امتیازاتی که انقلاب اسلامی داشته این است که محور حرکت ما از ابتدا تا به امروز امام راحل، ولایت‌فقیه و رهبری بوده است.

 

ارژنگ دومین امتیاز انقلاب اسلامی را مداومت بر روحیه انقلابی گری عنوان کرد و اظهار داشت: درحرکت عظیم ۹ دی ۸۸ ملت ایران به خاطر برخوردار بودن روحیه انقلابی توطئه دشمنان و فتنه را خنثی کردند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون این روحیه را مردم ما حفظ کرده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس آمریکا را دشمن درجه‌یک ملت ایران دانست و تصریح کرد: نیروی انقلابی باید طراح باشد و جلوتر از دشمن برنامه‌ریزی کرده و فریب لبخند او را نخورد.

 

وی در ادامه بابیان اینکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا باطن آمریکا را آشکارتر کرد افزود: برخی از سیاستمداران ما که روزی نام آمریکا را به‌عنوان دشمن بر زبان جاری نمی‌کردند، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که دشمن درجه‌یک ملت ایران، آمریکا است.

 

امام‌جمعه سرخس تسلیم‌ناپذیری و ایستادگی را از دیگر امتیازات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امام راحل الگوی این تسلیم‌ناپذیری و ایستادگی بودند و این الگو را به کشورهای دنیا صادر کردند.

 

ارژنگ در پایان تصریح کرد: تا زمانی که اصول انقلاب حفظ‌شده و محور حرکت رهبری باشد و این روحیه تسلیم‌ناپذیری و انقلابی گری ادامه داشته باشد، هر فتنه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کند حرکت انقلاب اسلامی متوقف نمی‌شود.

انتهای پیام/