آمریکا از موضع ابرقدرتی در حال افول است/ آرزوی رفتن به آمریکا سرابی بیش نیست/ دستورالعمل ترامپ یک فرصت برای ایران است
آمریکا از موضع ابرقدرتی در حال افول است/ آرزوی رفتن به آمریکا سرابی بیش نیست/ دستورالعمل ترامپ یک فرصت برای ایران است
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا دستورالعمل اخیر ترامپ را یک فرصت برای ایران دانست و گفت: باید زمینه‌سازی لازم را برای بازگشت و جذب ایرانی‌ها و سرمایه آن‌ها به کار بگیریم، همچنین سایر مسلمانان که به خاطر این دستورالعمل احساس تحقیر شدند درصورتی‌که دارای تخصص و سرمایه باشند باید زمینه استفاده از آن‌ها در کشورمان فراهم شود.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا گفت: اوضاع اقتصادی آمریکا بسیار وخیم است و دولت فدرال آمریکا ۲۰ هزار میلیارد دلار، یعنی به‌اندازه چند صد سال درآمد نفتی ایران بدهی دارد.

 

۴۰ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر قرار دارند

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: شرکت‌های آمریکایی ۲۵ هزار میلیارد دلار و مردم آمریکا نیز ۳۵ هزار میلیارد دلار بدهکاری دارند، یعنی به ازای هر آمریکایی حدود یک میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر قرار دارند و سالی دو و نیم میلیون نفر از طبقه متوسط به زیرخط فقر سقوط می‌کنند و بیکاری و فقر روزبه‌روز در این کشور رو به افزایش است.

 

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه آمریکا از موضع ابرقدرتی در حال افول است، ادامه داد: جهان به سمت چندقطبی شدن در حال حرکت بوده و قطب اسلام به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است که اگر این قطب کامل شود به بزرگ‌ترین قطب جهان تبدیل می‌شود.

 

بیکاری و  فقر روزبه‌روز در آمریکا رو به افزایش است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان داشت: در شرایطی که روزبه‌روز بیکاری و فقر در آمریکا رو به افزایش است، موجی از درخواست‌های عمومی مردم آمریکا برای اخراج خارجی‌ها و راه ندادن خارجی‌ها برای اینکه شغل‌ها به آمریکایی‌ها برسد به راه افتاده است و پیروزی ترامپ هم در همین راستا بود.

 

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای حقوق انسان‌ها ارزشی قائل نیست، افزود: این اتفاق در کشورهای اروپایی هم در حال شکل‌گیری است، یعنی شاهد قدرت گرفتن احزاب پوپولیست و ضد خارجی هستیم.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: نه‌تنها مشکلات اقتصادی این کشورها بلکه اقدامات تروریستی گروهک‌هایی مثل داعش و جنایات فجیعشان و تبلیغات غربی‌ها که داعش را به اسلام نسبت می‌دهند د ر حالی که خودشان بنیان‌گذار گروه‌های تروریستی و داعش هستند، جو عمومی را علیه مسلمانان به راه انداخته است، بنابراین تکرار آنچه در آمریکا علیه مسلمانان رخ‌داده در اروپا هم رو به شکل‌گیری است.

 

ایرانیان مقیم آمریکا سرمایه و توانی‌شان را برای پیشرفت کشور خودمان به کار بگیرند

مدیر تأسیس انجمن بین‌المللی نخبگان مسلمان عنوان کرد: کسانی که به آمریکا به‌عنوان یک آرزو فکر می‌کردند و خواستار رفتن به آنجا هستند باید متوجه باشند که خواسته‌شان سرابی بیش نیست، حتی کسانی که سال‌ها در آمریکا مقیم هستند موقعیتشان متزلزل شده و تا زمانی محترم‌اند که آمریکا به آن‌ها نیاز داشته باشد.

 

وی ادامه داد: کسانی که به فکر رفتن به آمریکا و حتی اروپا هستند و زندگی‌شان را بر این اساس تنظیم کرده‌اند باید از این هدف دست بردارند و کسانی که در آمریکا یا اروپا هستند به فکر بازگشت به وطنشان باشند و سرمایه و توانی‌شان را برای پیشرفت کشور خودمان به کار بگیرند.

 

دستورالعمل ترامپ یک فرصت برای ایران است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا دستورالعمل ترامپ را یک فرصت برای ایران دانست و تصریح کرد: باید زمینه‌سازی لازم را برای بازگشت و جذب ایرانی‌ها و سرمایه آن‌ها به کار بگیریم، همچنین سایر مسلمانان که به خاطر این دستورالعمل احساس تحقیر شدند درصورتی‌که دارای تخصص و سرمایه باشند باید زمینه استفاده از آن‌ها در کشورمان فراهم شود.

 

قدیری ابیانه بابیان اینکه این نوع فشارها فقط برای مسلمانان نیست، اظهار داشت: شاهد این اتفاقات برای مردم آمریکایی لاتین به‌خصوص مردم مکزیک نیز هستیم و آمریکا به دنبال ایجاد دیواری در مرز بیش از ۳ هزار کیلومتری با مکزیک است.

 

وی تصریح کرد: ازآنجاکه مکزیک حاضر نیست هزینه ساخت این دیوار نژادی را بپردازد، تعرفه ۲۰ درصدی برای کالاهای مکزیکی در نظر گرفته شده است.

 

شکل‌گیری جنبش تحریم کالاهای آمریکایی در مکزیک

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: آمریکا به دنبال اخراج اتباع قانونی و غیرقانونی مکزیک از این کشور است که این اقدام ضربه بسیار بزرگی به مکزیکی‌ها می‌زند.

 

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه اقدامات اخیر آمریکا خشم مردم مکزیک را برانگیخته است، عنوان کرد: جنبش تحریم کالاهای آمریکایی در مکزیک در حال شکل‌گیری است و این رفتارها زمینه‌ساز روی کار آمدن دولتی چپ‌گرا در مکزیک در انتخابات بعدی این کشور را فراهم می‌کند.

 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم با مردم کشور خودش درگیر شده که شاهد تظاهرات هم‌زمان در چندین شهر آمریکا همزمان با مراسم تحلیف وی بودیم و هم شاهد تظاهرات گسترده مردم در سایر کشورها هستیم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: آمریکا امروز تجارت آزادش را با اروپایی‌ها بر هم زده و از فروپاشی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند که این مسئله مشکلات آمریکا با هم‌پیمانانش را تشدید کرده و در حقیقت آمریکا رهبریت خودش برجهان غرب را از دست خواهد داد.

 

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: باید به فکر استفاده از این فرصت به نفع کشور خودمان باشیم.

انتهای پیام/