تکفیر و تروریسم عروسک خیمه‌شب‌بازی استکبار هستند/ علمای مسیحیت جنایات حکومت‌های استکباری را محکوم کنند
تکفیر و تروریسم عروسک خیمه‌شب‌بازی استکبار هستند/ علمای مسیحیت جنایات حکومت‌های استکباری را محکوم کنند
نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: مسئله تکفیر و تروریسم هرچند به نام مذهب عمل می‌کند و محل پرورش آن کشورهایی مانند عربستان سعودی است و پشتیبانی آن توسط قطر و ترکیه انجام می‌شود، ولی همه می‌دانند که آن‌ها با اشاره آمریکا، اسرائیل و انگلیس به حرکت درآمده و عروسک خیمه‌شب‌بازی استعمار هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آیت‌الله سید مجتبی حسینی در همایش «وحدت ادیان آسمانی و نقش آن‌ها در صلح جهانی» که در کشور سوریه برگزار شد، گفت: مساجد و کلیساها در سراسر جهان باید در جهت جلوگیری از ظلم و جور و تعدی به کشورهای مظلوم تلاش کنند و عدالت، حق‌طلبی و دفاع از مظلومان را فریضه عینی خود بدانند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق بابیان اینکه ریشه و اساس ادیان آسمانی یکی است و همه آن‌ها بر توحید، عدالت و عدم ظلم و انسان‌دوستی تأکید دارند، افزود: حقیقت و جوهره همه ادیان آسمانی تسلیم بودن در برابر خداوند واحد متعال بوده و تفاوت‌ها در شریعت و احکام فرعی است.

 

وی اظهار داشت: مسئله تکفیر و تروریسم هرچند به نام مذهب عمل می‌کند و محل پرورش آن کشورهایی مانند عربستان سعودی است و پشتیبانی آن توسط قطر و ترکیه انجام می‌شود، ولی همه می‌دانند که آن‌ها با اشاره آمریکا، اسرائیل و انگلیس به حرکت درآمده و عروسک خیمه‌شب‌بازی استعمار هستند.

 

حسینی تأکید کرد: علما و بزرگان مسیحیت به روحانیون مسیحیت در آمریکا و انگلیس این پیام را برسانند که مردم آن کشورها را روشن و آگاه کرده و جنایت سران حکومت‌های استکباری در پشتیبانی از تروریسم و تکفیر را محکوم کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: اعمالی که منجر به کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن در کشورهای سوریه، یمن، عراق، حجاز و بحرین شده است برخلاف انسانیت و همچنین تعالیم عالی ادیان آسمانی مسیحیت و یهودیت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشورهای استکباری با تحریک تکفیریون علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را بر خود و کشورهای عربی و غیرعربی مزدور خود تحمیل می‌کنند، امنیت جهانی را نیز به خطر می‌اندازند و قطعاً آتش این فتنه‌ها دامن‌گیر خود آنان نیز خواهد شد و زود یا دیر این ویروس‌های خطرناک به کشور آن‌ها نیز سرایت می‌کند.

 

وی در پایان عنوان کرد: مساجد و کلیساها در سراسر جهان باید در جهت جلوگیری از ظلم و جور و تعدی به کشورهای مظلوم تلاش کنند و عدالت، حق‌طلبی و دفاع از مظلومان را فریضه عینی خود بدانند.

انتهای پیام/